تأخیر در پروازهای داخلی به قدری تکراری شده است که دیگر مردم برای سفرهایشان با محاسبه تأخیر حداقل یک ساعته در فرودگاه حاضر میشوند اما این تکراریشدن تأخیرها ظاهراً حقی را برای مسئولان فرودگاه ایجاد کرده است که حتی از یک عذرخواهی خشک و خالی از مسافران هم دریغ میکنند.
منبع خبر : فارس - اقتصادیلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 29 تیر 1394ساعت انتشار : 15:37:20خبرگزاری فارس - گروه جامعه: تأخیر در پروازهای داخلی را مسافران در صفحههای مانیتور نصب شده در فرودگاهها میبینند بی آنکه کسی تا زمان انجام پرواز، بابت هر میزان تأخیری از آنها عذرخواهی کند.
پیش از اینکه تأخیر در پرواز هواپیماها برای مسئولان فرودگاهها عادی شود حداقل اقدامی که تا زمان پرواز برای مسافران انجام میشد یک «عذرخواهی» ساده از سوی مسئولان فرودگاه بود اما این روزها دیگر همین یک کلمه را هم مسافران نمیشنوند تا زمانی که سوار هواپیما شوند و خلبان به خاطر تأخیر ایجاد شده عذرخواهی کند.
خداکرمی، معاون سازمان هواپیمایی کشوری دلایل تأخیر پروازها را این گونه اعلام میکند: بیشترین دلیل تاخیرهای پروازی نقص فنی هواپیما است و رتبه بعدی به بدی آب و هوا اختصاص دارد اما باید توجه داشت که موضوع آب و هوا فقط از این جنبه برای پرواز اهمیت دارد که خلبان دید کافی را برای نشست و برخاست ندارد.
اما دلیل تأخیر پرواز هر آنچه که باشد کمترین حقوق یک مسافر این است که از میزان تأخیر در پرواز مطلع شود و اطلاعات را قطره چکانی دریافت نکند و اگر خسارتی بابت تأخیر دریافت نمیکند حداقل احترام او حفظ شود و از بابت اتلاف وقت وی از او عذرخواهی کنند.
این در حالی است که بر اساس تازهترین حکم دادگاه عدالت اتحادیه اروپایی، ایرلاینها در کشورهای عضو اتحادیه اروپایی موظف به پرداخت خسارت تأخیر پرواز به مسافران شدهاند.
شرکتهای هواپیمایی فعال در کشورهای عضو اتحادیه اروپایی باید برای پروازهایی که سه ساعت و بیشتر تأخیر دارند بین 250 تا 600 یورو خسارت پرداخت کنند. این خسارت البته شامل شرایط فوقالعاده نمیشود.
پیش از این شرکتهای هواپیمایی مکلف بودند که در صورت تأخیر پرواز، خدماتی همچون غذا، نوشیدنی، اقامت در هتل و ایاب و ذهاب به مسافران خود ارائه کنند.
انتهای پیام/