دنیایاقتصاد: اشتهای سیریناپذیر چین برای سنگآهن عامل اصلی در افزایش شاخص فله خشک بوده است. به گزارش فایننشال تایمز، نرخ کشتیهای حامل کالاهای مورد نیاز صنایع و مواد غذایی افزایش قابل ملاحظهای یافته و امیدها برای بازگشت اقبال به بخش حملونقل دریایی فله خشک را افزایش داده است. عواملی از جمله افزایش تقاضای چین برای سنگ آهن، یکی از عناصر اصلی تولید فولاد، افزایش تولید در سایر نقاط جهان و سرمایهگذاری در کشتیهای جدید در سالهای اخیر، سبب افزایش قابل ملاحظه در قیمت کرایه کشتیهای حملکننده بارهای فلهای خشک شده است که مواد اولیه بستهبندی نشده را حمل میکنند. طبق گزارشهای کلارکسون پلاتو سکیوریتیز شاخص BDI (Baltic Dry index) که نرخ سه نوع از بزرگترین انواع کشتیها را دنبال میکند، به بالاترین مقادیر خود در بیش از 10 سال گذشته رسیده است؛ به طوری که از ماه آوریل سال 2020 حدود 700 درصد رشد کرده است.
منبع خبر : دنیای اقتصاد - صنعت و معدنلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1400ساعت انتشار : 7:1:4 دنیایاقتصاد: اشتهای سیریناپذیر چین برای سنگآهن عامل اصلی در افزایش شاخص فله خشک بوده است. به گزارش فایننشال تایمز، نرخ کشتیهای حامل کالاهای مورد نیاز صنایع و مواد غذایی افزایش قابل ملاحظهای یافته و امیدها برای بازگشت اقبال به بخش حملونقل دریایی فله خشک را افزایش داده است. عواملی از جمله افزایش تقاضای چین برای سنگ آهن، یکی از عناصر اصلی تولید فولاد، افزایش تولید در سایر نقاط جهان و سرمایهگذاری در کشتیهای جدید در سالهای اخیر، سبب افزایش قابل ملاحظه در قیمت کرایه کشتیهای حملکننده بارهای فلهای خشک شده است که مواد اولیه بستهبندی نشده را حمل میکنند. طبق گزارشهای کلارکسون پلاتو سکیوریتیز شاخص BDI (Baltic Dry index) که نرخ سه نوع از بزرگترین انواع کشتیها را دنبال میکند، به بالاترین مقادیر خود در بیش از 10 سال گذشته رسیده است؛ به طوری که از ماه آوریل سال 2020 حدود 700 درصد رشد کرده است.