معاون برنامه ریزی و بودجه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور با اشاره به راه اندازی باشگاه مشتریان کشاورزی در آینده ای نزدیک، گفت: با راه اندازی این باشگاه کشاورزان دیگر احساس تنهایی نمی کنند.
منبع خبر : ایانا - اصلیلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 22 تیر 1394ساعت انتشار : 16:17:39
معاون برنامه ریزی و بودجه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور با اشاره به راه اندازی باشگاه مشتریان کشاورزی در آینده ای نزدیک، گفت: با راه اندازی این باشگاه کشاورزان دیگر احساس تنهایی نمی کنند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران از کرج، یزدان سیف در آیین گشایش شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی استان البرز در هفته جهاد کشاورزی، بیان کرد: باشگاه مشتریان یا باشگاه کشاورزان شرکت خدمات کشاورزی به دنبال ارایه خدمات با کیفیت به مشتریان خود در زنجیره عرضه بخش کشاورزی است
وی افزود: با راه اندازی این باشگاه به دنبال ارتباط مستقیم تر با کشاورزان هستیم تا نهاده ها مطابق نیاز کشاورز نه مطابق بخشنامه های اداری تامین شود.
وی اظهار داشت: تشخیص نیاز کشاورزان در تامین نهاده ها، آزمایش آب و خاک و تعیین سبد خدماتی باشگاه از دیگر اهداف راه اندازی باشگاه است تا ضمن ارایه مشاوره فنی و خدمات فنی، ارایه تامین کارت خرید اعتباری نهاده های کشاورزی با مشارکت بانک کشاورزی و بیمه ملت انجام شود.
عضو هیات مدیره شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی گفت: به دنبال این هستیم که حمل و تحویل نهاده های کشاورزی در محل کشاورز انجام شود و نیاز به مراجعه حضوری کشاورزان نباشد.
وی همچنین ارایه سرویس فروش نهاده ها به صورت تلفنی و اینترنتی و ارایه اطلاعات هواشناسی و نهاده ها به صورت تلفنی به کشاورز را از دیگر اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان دانست و افزود: کشاورزان به جز فعالیت فنی خود در چارچوب مزرعه اش نبایستی هیچ مشکلی در مورد هزینه های مبادله داشته باشد.
وی بیان کرد: کشاورزان از طریق این باشگاه نهاده مورد نیاز را متناسب با نیازش تحویل می گیرد، زیرا در سنوات گذشته ارایه این خدمات دستوری شده بود و خدمات از کیفیت و کمیت مناسب برخوردار نبودند.
سیف ادامه داد: با آغاز به کار دولت یازدهم یکی از نخستین اقداماتی که بنا به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی قبل از دریافت رای اعتماد از دولت پیشنهاد شد، تامین به موقع و با کیفیت نهاده های بخش بود و کشاورزان ظرف این مدت راحتی لازم را در بخش نهاده ها بخصوص کود شیمیایی داشته اند.
وی اظهار امیدواری کرد تا این نهاده ها را با کیفیت بیشتری ارایه دهیم و پایلوت اجرای این طرح را در قزوین، گلستان و فارس اعلام کرد و گفت: پس از آن در سراسر کشور اجرایی می شود.
معاون برنامه ریزی و بودجه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اضافه کرد: در این باشگاه یک خط ویژه نیز برای کشاورزان غیرعضو فعال می شود تا مشاوره ها فقط به کشاورزان عضو نباشد به طوری که هیچگاه کشاورزان ما احساس تنهایی نکنند و احساس کنند در حوزه نهاده های کشاورزی یک پاسخ دهنده در پشت تلفن منتظر آن ها است.
وی با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به دنبال تغییر روش ها در ارایه خدمات است، گفت: از طریق این باشگاه هشت خدمت برای کشاورزان از طریق سامانه ای دیده شده تا کشاورز هیچ لحظه ای از شبانه روز احساس تنهایی نکند.
وی یکی از مهمترین اهداف تشکیل این باشگاه را ارایه مشاوره به کشاورزان دانست و آن را همچون تلفن 110 برای کشاورزان دانست و افزود: هرچقدر کیفیت خدمت بالاتر رود یعنی ضریب حمایتی بالاتر می رود.
عضو هیئت مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور، آموزش کشاورزان برای استفاده از نهاده های کشاورزی را یکی از مهمترین استراتژی شرکت خدمات حمایتی دانست و بیان کرد: استراتژی شرکت در سال جاری، استمرار در نوآوری، ارتباط با مشتریان و تنوع در سبد خدمات است.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت موجود کشاورزی در کشورمان گفت: در بخش کشاورزی در کشوری هستیم که امنیت غذایی به واسطه شرایط ژئوپولتیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سیاست امنیت غذایی در ایران یکی از مهمترین سیاست های ابلاغی رهبر است.
سیف افزود: زمانی که مراجعه با سیاست های امنیت غذایی می شود بخش عمده ای از آن مربوط به زراعت و باغبانی است و زمانی که به مولفه های این سیاست مراجعه می کنیم 70 درصد موارد تحقق این اهداف به نحوه ی اجرای مطلوب نهاده های این بخش پرداخته است.
وی اظهار داشت: مخاطراتی که از ناحیه نهاده ها به سیستم کشاورزی وارد می شود عملکرد را به شدت کاهش می دهد.
وی گفت: این شرکت با قدمتی 85 ساله 75 درصد اهداف بخش کشاورزی را در خود گرفته و تحقق این اهداف به دنبال تامین، تدارک، توزیع و فروش خدمات پس از فروش مطلوب نهادهای کشاورزی است.
معاون برنامه ریزی و بودجه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اولین جزء مطلوب در این بخش را 'به موقع' یعنی همان زمان دانست و افزود: زمان در تابع ارضی کشاورز نقش حیات و ممات را دارد و اگر نهاده ها به موقع تامین نشود دیگر کاری نمی شود کرد.
وی دومین مولفه را کیفیت نهاده ها عنوان کرد و اظهار داشت: به بحث کیفیت در سند 2010 سازمان ملل هم تاکید شده است.
سیف یکی از مهم ترین چالش ها در بخش کشاورزی را نادیده گرفته شدن کشاورز برشمرد و افزود: یعنی ارتباط مستقیم با کشاورز نداریم و به اقتصاد بخش کشاورزی حکمرانی می کنیم و پولی را که به جیب کشاورز بایستی برود،هدر می رود.
وی تامین بعضی از نهاده ها به میزان خیلی کم و یا خیلی زیاد را یکی دیگر از چالش ها در بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: بذر یکی از مهمترین این نهاده هاست که بایستی بر مدار کیفیت قرار گیرد.
سال گذشته یک میلیون و 450 هزار کشاورز از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سراسر کشور نهاده خریداری کردند.
خبر: افسانه زعیم زاده