اکو فود

نخستین سایت خبر خوان صنایع غذایی و کشاورزی

امروز : شنبه 8 دى ماه 1403
آخرین به روز رسانی:
شنبه 8 دى ماه 1403 ساعت: 13:25:28

بازار ۳۵ میلیارد دلاری مواد غذایی روسیه فرصتی برای ایران/ضرورت آشنایی بازرگانان با فنون ورود به بازار روسیه

بازار ۳۵ میلیارد دلاری مواد غذایی روسیه فرصتی برای ایران/ضرورت آشنایی بازرگانان با فنون ورود به بازار روسیه

مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت از برگزاری همایش تجارت با روسیه اواخر شهریور خبر داد و گفت: بازرگانان برای ورود به بازار بزرگ ۳۵ میلیارد دلاری اما مبهم روسیه با یک سری قوانین و فنون آشنا باشند.

منبع خبر : فارس - اقتصادیلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 02 شهریور 1394ساعت انتشار : 15:17:23
به گزارش خبرگزاری فارس، عباس خالقی تبار با اشاره به همایش کاربردی تجارت با روسیه (مسکو) گفت: روسیه سالانه بیش از 35میلیارد دلار واردات مواد غذایی دارد و در تولید بسیاری از محصولات امکانات لازم را ندارد و در نتیجه از این بازار 35میلیارد دلاری می‌توانیم به نحو مطلوبی استفاده کنیم. خالقی تبار در مورد ضرورت‌های تجارت با روسیه گفت: روسیه سالانه بیش از 35میلیارد دلار واردات مواد غذایی دارد و در تولید بسیاری از محصولات امکانات لازم را ندارد و در نتیجه از این بازار 35میلیارد دلاری می توانیم به نحو مطلوبی استفاده کنیم چرا که ایران توانایی صادرات مقدار زیادی از این محصولات را دارد. وی با اشاره به ظرفیت خوب تولید مصالح ساختمانی در کشور و ظرفیت صادرات به روسیه خاطرنشان کرد: کشورمان تولید کننده بسیاری از محصولات ساختمانی مثل سیمان،رادیاتور،کاشی و سرامیک  است و  در بعضی محصولات دیگر مثل خودرو یا بعضی کالاهای صنعتی و پتروشیمی نیز ظرفیت خوبی داریم. خالقی تبار از برگزاری همایش کاربردی تجارت با روسیه (مسکو) در شهریور ماه ر راستای معرفی ظرفیت هایتجاری دوکشور خبر داد و افزود: در این همایش درباره ظرفیت‌های صادراتی ایران و روسیه، حمایت‌های دیپلماتیک از تجار ایرانی، ظرفیت‌های صادراتی خشکبار و مواد غذایی به روسیه، ارائه راهکارهای افزایش تعاملات تجاری مابین ایران و روسیه و  شیوه های تعامل با شرکت‌های ایرانی سخنرانی می‌شود. خالقی تبار  نقش و جایگاه ایران در منطقه و ظرفیت‌های تجاری با روسیه، پتانسیل‌های صادراتی ایران به روسیه، روش ها و شیوه های کاربردی تجارت بین ایران و روسیه، ویژگی بازار مصرف و رفتار مصرف کنندگان، بیمه و ضمانت صادرات کالاهای ایران به روسیه و  شیوه اعتبارسنجی و شناسایی تولیدکنندگان معتبر ایران و روسیه  را از جمله محورهای همایش عنوان کرد. وی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده امکان بازدید از شهرک صنایع غذایی در روسیه فراهم شده که این شهرک، کانون خریدوفروش کلیه صنایع غذایی روسیه و کشورهای مشترک المنافع CIS است. خالقی‌تبار بزرگترین مشکل تجار را نبود اطلاعات کافی در مورد بازار روسیه دانست و گفت: بازار روسیه مبهم است و تجاری که وارد این بازار می شوند باید با آشنایی با قوانینی که در آن کشور وجود دارد فعالیت کنند و موضوع مهم دیگر بالا بودن هزینه حمل و نقل از ایران به روسیه است. وی با بیان اینکه با توجه به نوع اقلیمی که داریم می‌توانیم در طول زمستان محصولات کشاورزی رابه روسیه صادر کنیم بر ضرورت داشتن اطلاعات خاص تجاری برای ورود به بازار روسیه تاکید کرد. مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع مهم  دیگر را نوع قراردادهای شرکت های ایرانی با طرف‌های روسی عنوان کرد و گفت:  بهترین زمان برای آشنایی با بازار کشورهای دیگر در مواقعی است که نمایشگاه‌های تخصصی در آن جا برگزار می شود  که این زمان ها بهترین فرصت است. وی با بیان اینکه بازار روسیه بازاری رقابتی و قیمت محور است تاکید کرد: باید به این موضوع توجه کنیم و اطلاعات لازم را برای تجار فراهم کنیم و  با توجه به فضای مثبت بین طرف‌های ایرانی و روسیه باید دو طرف از این ظرفیت استفاده کنند و  از طرفی تحولات منطقه باعث شده فرصت خوبی برای صادرات غیر نفتی ایجاد شود. مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شناخت روش‌های مناسب حمل و نقل کالاهای ایرانی به روسیه، بررسی فرصت‌های روز و آتی تجارت با روسیه، معرفی وسعت و حجم مبادلات بازار مشترک ایران و روسیه، پیش نیازهای بنگاه‌های ایرانی جهت تجارت با روسیه، آشنایی با استانداردهای کالایی و خدمات بازار روسیه و معرفی کالاهای ایرانی دارای مزیت جهت تجارت با روسیه  باید مورد توجه قرار گیرد. همایش کاربردی تجارت با روسیه(مسکو) در روزهای 25 تا 29 شهریورماه و همزمان با  بزرگترین رویداد صنایع غذایی جهان، نمایشگاه world food در مسکو  با همکاری رایزنی بازرگانی روسیه در ایران و اتاق مشترک ایران و روسیه برگزار می‌شود. انتهای پیام/ب