این روزها مصرفکنندگان ایرانی در مواجهه با افزایش بیرویه قیمتها و شتاب تورم ناچار به کاهش اندازه سبد خرید (حتی در رابطه با کالاهای اساسی مصرفی) هستند و آن را متاثر از دو عامل برمیشمارند: 1) اقدام توزیعکنندگان به گران فروشی یا استنکاف از عرضه؛ 2) شوکهای مقداری و قیمتی وارده بر بازار کالا از سمت تولیدکننده/ واردکننده.
منبع خبر : دنیای اقتصاد - صنعت و معدنلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 03 دی 1397ساعت انتشار : 7:4:47این روزها مصرفکنندگان ایرانی در مواجهه با افزایش بیرویه قیمتها و شتاب تورم ناچار به کاهش اندازه سبد خرید (حتی در رابطه با کالاهای اساسی مصرفی) هستند و آن را متاثر از دو عامل برمیشمارند: 1) اقدام توزیعکنندگان به گران فروشی یا استنکاف از عرضه؛ 2) شوکهای مقداری و قیمتی وارده بر بازار کالا از سمت تولیدکننده/ واردکننده.