چگونگی صادرات محصولات کشاورزی مازاد استانها ازسوی دفتر وزارت امور خارجه به استانداریهای البرز، اردبیل، ایلام، چهار محال و بختیاری، فارس، سمنان، کرمان، گیلان، لرستان و مازندران ابلاغ شد. ورود وزارت امور خارجه برای فعال کردن کشورهایی که ایران در آنها رایزن اقتصادی دارد و تسهیل هرچه بیشتر صادرات محصولات کشاورزی و ورود به بازارهای منطقهای و همچنین پایدار شدن روند صادرات محصولات کشاورزی و باغی از جمله مطالباتی است که همواره از سوی فعالان این بخش مطرح میشود؛ خواستهای که اجرایی شدن آن میتواند رشد صادرات را به همراه داشته باشد. در این زمینه وزارت امور خارجه پا به میدان گذاشته و خواستار آن شده تا استانهای مذکور نسبت به ارائه فهرست تولید مازاد بر نیاز محصولات کشاورزی اقدام کنند تا مسیر صادرات آنها از طریق سفارتخانههای ایران در کشورهای اتریش، ترکیه، بلغارستان، هند و پاکستان هموار شود. در نامه ارسالی بر این نکته نیز تاکید شده است که اگر به ظرایف صادراتی توجه نشود و نکاتی همچون بستهبندی مناسب، اطلاعات لازم و ادبیات مناسب برای معرفی کالا، استانداردهای مناسب و وفای به عهد توسط طرف ایرانی مدنظر قرار نگیرد، نمیتوان حضور درازمدت صادرات محصولات ایرانی را تضمین کرد.
منبع خبر : دنیای اقتصاد - صنعت و معدنلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 28 تیر 1399ساعت انتشار : 7:0:39 چگونگی صادرات محصولات کشاورزی مازاد استانها ازسوی دفتر وزارت امور خارجه به استانداریهای البرز، اردبیل، ایلام، چهار محال و بختیاری، فارس، سمنان، کرمان، گیلان، لرستان و مازندران ابلاغ شد. ورود وزارت امور خارجه برای فعال کردن کشورهایی که ایران در آنها رایزن اقتصادی دارد و تسهیل هرچه بیشتر صادرات محصولات کشاورزی و ورود به بازارهای منطقهای و همچنین پایدار شدن روند صادرات محصولات کشاورزی و باغی از جمله مطالباتی است که همواره از سوی فعالان این بخش مطرح میشود؛ خواستهای که اجرایی شدن آن میتواند رشد صادرات را به همراه داشته باشد. در این زمینه وزارت امور خارجه پا به میدان گذاشته و خواستار آن شده تا استانهای مذکور نسبت به ارائه فهرست تولید مازاد بر نیاز محصولات کشاورزی اقدام کنند تا مسیر صادرات آنها از طریق سفارتخانههای ایران در کشورهای اتریش، ترکیه، بلغارستان، هند و پاکستان هموار شود. در نامه ارسالی بر این نکته نیز تاکید شده است که اگر به ظرایف صادراتی توجه نشود و نکاتی همچون بستهبندی مناسب، اطلاعات لازم و ادبیات مناسب برای معرفی کالا، استانداردهای مناسب و وفای به عهد توسط طرف ایرانی مدنظر قرار نگیرد، نمیتوان حضور درازمدت صادرات محصولات ایرانی را تضمین کرد.