اکو فود

نخستین سایت خبر خوان صنایع غذایی و کشاورزی

امروز : پنج شنبه 6 دى ماه 1403
آخرین به روز رسانی:
پنج شنبه 6 دى ماه 1403 ساعت: 6:25:34

لزوم طراحی برنامه استراتژیک در ایران، برای پیوستن به شبکه جهانی غذا

لزوم طراحی برنامه استراتژیک در ایران، برای پیوستن به شبکه جهانی غذا

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در ارتقای دانش و به‌روز کردن امکانات در عرصه کشاورزی عقب‎ماندگی داریم و برای وصل شده به شبکه جهانی و بازار جهانی، نیازمند تدوین یک برنامه استراتژیک هستیم.

منبع خبر : ایانا - اصلیلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 25 مهر 1394ساعت انتشار : 16:7:20
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در ارتقای دانش و به‌روز کردن امکانات در عرصه کشاورزی عقب‎ماندگی داریم و برای وصل شده به شبکه جهانی و بازار جهانی، نیازمند تدوین یک برنامه استراتژیک هستیم.   به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امروز در همایش روز جهانی صنعت غذا با بیان اینکه صنعت غذا در دهه‌های گذشته با تلاش گسترده همه مسئولان جایگاه مناسبی را در کشور به دست آورده است، گفت: برای اینکه بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم باید به شدت در تمام بخش‌ها تلاش کنیم. محسن جلال‌پور با عنوان اینکه برای حمایت از بخش کشاورزی ما راه طولانی را در پیش داریم، افزود: در کشور ما عمدتاً کشاورزان از اقشار ضعیف و نیازمند جامعه هستند که گاهی با تزریق پول‌های نفت بخشی از ضعف آنها جبران می‌شود، اما هیچ‌وقت در جهت ارتقای دانش و به‌روز کردن علم و فناوری این بخش کوشش جدی به عمل نیاورده‌ایم که جا دارد به جهت بهره‌برداری بیشتر و استفاده حداکثری از نیروی متخصص تلاش خود را دوچندان کنیم. وی با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها طی چند ماه آینده خاطرنشان کرد: باید برای وصل شدن به شبکه جهانی یک برنامه استراتژیک در کشور شکل بگیرد؛ چرا که در گذشته به‌دلیل فضای بسته سیاسی و اقتصادی ایران چندان در این زمینه موفق نبوده است، اما اکنون شرایط عوض شده است و باید با استفاده حداکثری از توان داخلی و تولیدات در بازار دنیا حضور داشته باشیم. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: حضور در بازارهای جهانی زمینه را برای توسعه صنعت غذایی کشور هموارتر می‌کند و توقع ما از کانون انجمن صنایع غذایی به‌عنوان سمبل و علمدار صنعت غذایی کشور این است که در جهت رسیدن به بازارهای جهانی زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاری و حمایت از نیروی انسانی مجرب فراهم کند. جلال‌پور با اشاره به اینکه هنوز در ارتقای دانش و به‌روز کردن امکانات در عرصه کشاورزی عقب‎ماندگی داریم، تصریح کرد: برای وصل شدن به شبکه جهانی و بازارهای جهانی باید برنامه استراتژیک تدوین شود. وی یادآور شد: بحث آب و تولید یکی از نگرانی‌هایی است که امروز ما با آن روبه‌رو هستیم و برای حضور جدی باید به فکر کشت‌های فرا مرزی در کشورهای منطقه باشیم تا شرایط بهتری را در اینده فراهم کنیم و برای تولید بیشتر و حضور فعال در بازارهای جهانی تلاش کنیم. جلال‌پور در پایان تأکید کرد: اعطای ظرفیت‌ها در بازارهای جهانی باید در آینده مورد توجه بسیار از مسئولان کشور قرار گیرد؛ چرا که بعد از برجام باید از حضور حداکثری شرکت‌ها بهره برد، آنچه امروز نیاز است همراهی و کسب اطلاعات در این زمینه است و مسئولان باید نگاه ظریف و جدی در این راستا داشته باشند./   خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده F-940725-08