اکو فود

نخستین سایت خبر خوان صنایع غذایی و کشاورزی

امروز : جمعه 7 دى ماه 1403
آخرین به روز رسانی:
جمعه 7 دى ماه 1403 ساعت: 0:25:16

تندیس زرین تعالی روابط عمومی به جهاد کشاورزی رسید/ اعطای نشان تعالی روابط عمومی به بانک کشاورزی

تندیس زرین تعالی روابط عمومی به جهاد کشاورزی رسید/ اعطای نشان تعالی روابط عمومی به بانک کشاورزی

چهارمین دوره آئین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران با حضور مدیران روابط عمومی نهادهای مختلف و جمعی از اساتید حوزه ارتباطات در کتابخانه ملی برگزار شد که در میان 36 سرآمد روابط عمومی، شاهرخ رمضان نژاد تندیس زرین جهاد کشاورزی و رضا لیاقت ورز از بانک کشاورزی نشان تعالی را دریافت کردند.

منبع خبر : ایانا - اصلیلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 01 مرداد 1394ساعت انتشار : 18:57:20
چهارمین دوره آئین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران با حضور مدیران روابط عمومی نهادهای مختلف و جمعی از اساتید حوزه ارتباطات در کتابخانه ملی برگزار شد که در میان 36 سرآمد روابط عمومی، شاهرخ رمضان نژاد تندیس زرین جهاد کشاورزی و رضا لیاقت ورز از بانک کشاورزی نشان تعالی را دریافت کردند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، در این آیین حمید شکری خانقاه، نویسنده کتاب "برنامه ریزی راهبردی در روابط عمومی" گفت: با برگزاری این همایش امیدواریم به یک کیفی سازی در بحث روابط عمومی برسیم و موضوع روابط عمومی را برای کشور خود بومی کنیم. شکری گفت: برنامه های مختلفی برای ارتقاء دانش روابط عمومی در کشور داریم که می توان به برگزاری کلاس های آموزشی و دوره های ارزیابی اشاره کرد. وی افزود: دوره های ارزیابی هر چهار ماه یک بار برای تمام نهادهایی که در طرح سلامت شرکت کرده اند، برگزار می شود و سعی داریم مدل ای اف کیو ام EFQM که در کشورهای اروپایی وجود دارد به داخل کشور آورده و بومی سازی کنیم تا از طریق آن کیفیت روابط عمومی را در ایران افزایش دهیم. همچنین در این مراسم، پیام رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی برای چهارمین دوره تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران قرائت شد. در پیام دکتر آپنیل دیوالتر آمده است: امروزه سازمان ها تلاش می کنند سرآمدی خود را در برنامه های ملی در ایران نشان دهند. سرآمدی دارای معانی مختلف است و به فرهنگ و سیستم های اقتصادی، سیاسی و رسانه ای بستگی دارد، در ایران مدل ای اف کیو ام برای سرآمدی روابط عمومی ارائه شده است که دارای 9 معیار بنیادی و 81 معیار فرعی است. از هوشمند سفیدی برای تدوین این مدل در کشور ایران تشکر می کنیم و امیدواریم این مدل را در اختیار انجمن بین المللی روابط عمومی قرار دهند. در ادامه این مراسم دبیر هیات داوران ارزشیابی روابط عمومی ها استاد علی فیروزفر نیز با بیان این که گروه یازده نفره ای برای داوری و ممیزی روابط عمومی هایی که در مسیر سرآمدی گام برداشته اند، بیانیه هیات داوران و ممیزان چهارمین دوره آئین تقدیر از روابط عمومی ایران را قرائت کرد. این بیانیه بر پایه نزدیک به دوماه تلاش مستمر و داوری علمی با حضور صاحب نظران و اساتید روابط عمومی برای شاخص های یک روابط عمومی پیشرفته نگاشته شده است. در بندهای این بیانیه آمده است: 1- بررسی وضعیت روابط عمومی های با توجه به معیارهای 9 گانه اصلی و معیارهای فرعی مبین ضعف عمده آنها در معیار مدیریت فرآیندی و معیار راهبرد و خط و مشی است . 2- فعالیت های روابط عمومی با اهداف کلی سازمان متبوع پیوند نمی خورد واکثر فعالیت های روابط عمومی بدون ارتباط ارگارنیک با راهبردهای کلی سازمان و نیاز مخاطبان صورت گرفته است . 3- فعالیت های روابط عمومی اتکا بر پژوهش ندارد و متضمن عملکرد علمی و آگاهانه نیست . وی در پایان گفت : پیشنهاد هیات داوران این است که روابط عمومی ها با تعهد و عملکردی درست در مسیر سرآمدی و انطباق فعالیت ها با شاخص های ترقی در این حرفه حرکت کنند و باید در هر واحد روابط عمومی یک فرد توانمند به عنوان مدیر سرآمدی روابط عمومی تعیین شود تا شاخص ها را نهادینه کند . هوشمند سفیدی دبیر آئین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی در ایران گفت: هسته اصلی روابط عمومی بر پایه گفت و شنود است یعنی حل مسائل از طریق تعامل و بدون استفاده از زور که با تاکتیک روابط عمومی برد - برد و متقاعد سازی صورت می گیرد . هوشمند سفیدی افزود: روابط عمومی بمب اتم قرن حاضر است که قدرت مذاکره و گفتگوی ما نشان داد که ما می توانیم با منطق به اهداف خود برسیم. همچنین در این مراسم فرقانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات گفت: روابط عمومی امروزه با چالش هایی روبروست که در طول تاریخ فعالیت خود هرگز چنین چالش هایی را ندیده بود. فرقانی گفت: امروزه توانایی تعامل با رسانه ها از ویژگی مدیران ارشد است و مدیران باید بتوانند سازماندهی مناسب در مواجهه با رفتارهای رسانه ای را داشته باشند . در ادامه از 36 سرآمد روابط عمومی های کشور تجلیل شد.   فهرست دریافت کنندگان جایزه تندیس سرآمدی   الف – تندیس بلورین: بانک مسکن ' مسعود ایزدی'، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران ' شهاب مالمیر '   ب – تندیس سیمین: وزارت راه و شهرسازی ' قاسم بی نیاز'، بانک دی' ابراهیم صفرلکی'، شرکت مترو' احسان مقدم' دانشگاه علوم پزشکی زنجان ' اسماعیل رحمانی '.   ج – تندیس زرین: بانک شهر' فرشاد فخیمی'، وزارت جهادکشاورزی 'شاهرخ رمضان نژاد'، بانک انصار' خالقی'، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 'بابک دربیکی'، بانک قوامین 'حمید موفق'، شرکت مخابرات ایران 'داود زارعیان'، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور 'ناصر رزاق منش'،شرکت برق منطقه ای تهران' علی جزء خراسانی'، اپراتور همراه اول 'سعید عسکری'، شرکت ذوب آهن اصفهان 'محمدرضا کجباف'، بانک آینده 'محمودترابیان'، بنیاد شهید و امور ایثارگران 'محمدرضا اسفندیاری '.   فهرست دریافت کنندگان تقدیرنامه تعهد به سرآمدی   سازمان بیمه سلامت ایران 'مجید اکبری'، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 'ایوب بنوی'، بیمارستان امیر المومنین شهرستان خدابنده 'محسن حاجیانی '.   فهرست دریافت کنندگان نشان تعالی روابط عمومی   سازمان اسناد و کتابخانه ملی 'امین عارف نیا'، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 'داود نعمتی انارکی'، بانک کشاورزی ' رضا لیاقت ورز'، سازمان منطقه آزاد کیش 'روح الله مهدی نژاد'، سازمان منطقه آزاد ارس ' مختارخوش پیمان'، شهرداری رشت خانم' مهدیه قدیمی'، شرکت آب منطقه ای تهران'جواد اسدی'، شرکت گاز استان آذربایجان شرقی' محمدعلی فتح زاده '.     فهرست دریافت کنندگان نشان مدیر ارشد تعالی گر ارتباطی   علیرضا بیگلری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور، مهدی جمالی مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا، خانم نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن، محمدرضا پیشرو مدیرعامل بانک سینا، محمدجواد کبیر رئیس سازمان بیمه سلامت ایران .   در این مراسم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانک شهر و بانک کشاورزی به عنوان حامیان چهارمین دوره سرآمدان روابط عمومی های کشور تجلیل شد./   همچنین در ادامه ضمن قرائت بیانیه پایانی، از محمدمهدی فرقانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات به دلیل احیای این دانشکده نیز تقدیر به عمل آمد./