همایش" فرصتهای ورود به بازارهای بینالمللی" با حضور کارشناسان و متخصصان از حوزههای مختلف کسبوکار در سالن همایشهای دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد.
منبع خبر : ایانا - اصلیلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 29 مرداد 1394ساعت انتشار : 13:17:21
همایش" فرصتهای ورود به بازارهای بینالمللی" با حضور کارشناسان و متخصصان از حوزههای مختلف کسبوکار در سالن همایشهای دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) رئیس موسسه اقتصاد ایرانیان در همایش" فرصتهای ورود به بازارهای بینالمللی" با حضور کارشناسان و متخصصان از حوزههای مختلف کسبوکار که شامگاه چهارشنبه 28 مردادماه سال جاری در سالن همایشهای دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات، افزایش تعاملات بینالمللی و حذف مرزهای اقتصادی وسیاسی، فضای بازرگانی بینالمللی را تغییر داده است، افزود: شرایط اقتصادی نه چندان با ثبات داخلی و ورود رقبای خارجی به کشور در برخی موارد، حاشیه سود شرکتهای داخلی را تحت تاثیر قرار داده است. اما در صورت لغو تحریمها، سرازیرشدن سیل سرمایهگذاران و شرکتهای خارجی به کشور میتواند زنگ خطری برای شرکتها و صنایع مختلف داخلی باشد.
امیررضا حسنی گفت: در عین حال این امر نیز قابل پنهان کردن نیست که لغو تحریمها و بازگشت اقتصاد کشور به شرایط قبل از اعمال تحریمهای اقتصادی، میتواند بستری مناسب جهت رشد بخشهای مختلف اقتصادی را فراهم کند.
سال 94 سال بسیار سخت کسبوکار
وی با بیان اینکه این همایش با هدف بررسی چشماندازهای اقتصادی ایران در شرایط پس از تحریم، چالشها و فرصتهای صنایع مختلف، استراتژیهای ورود به بازارهای بینالمللی، مولفههای تاثیرگذار بر نحوه ورود به بازارهای بینالمللی برگزار میشود، اضافه کرد: سال 94 سال بسیار سختی برای کسبوکار است، زیرا امضای توافقنامه هستهای به تنهایی در کنارمولفههای بودجه انقباضی، سقوط نفت، کاهش تورم و افزایش تولید ناخالص، نمیتواند راهگشای اقتصاد ایران اباشد.
محصولات کشاورزی پس از تحریم پتانسیل صادرات بالایی دارد
امیررضا حسنی با بیان اینکه در ایران 24 محصول کشاورزی استراتژی داریم که پتانسیل صادارت بالایی دارند، افزود: 37 میلیون هکتار زمین مستعد کشاورزی در ایران وجود دارد که با برنامهریزی دقیق و نیاز بازارهای خارجی و توان داخلی میتوانیم جایگاه خود را در جهان تثبیت کنیم.
وی در پایان گفت: با توجه به احتمال بهبود شرایط اقتصادی و توسعه مبادلات بینالمللی، تصمیمگیری و برنامهریزی سریع تر جهت ورود هدفمند به بازارهای بینالمللی از اهمیت حیاتی برخوردار است. در این راستا شناسایی فرصتهای ورود به بازارهای جهانی، مزیتهای رقابتی صنایع مختلف، استراتژیهای ورود به بازارهای بینالمللی و عوامل تاثیرگذار بر این استراتژیها قبل از هر گونه اقدامی ضرروی مینماید.
خبر: زینب هاشمی