محمود بازاری
کارشناس اقتصادی
رویکردهای درونگرایی اقتصاد کلان ایران طی چهار دهه اخیر به استثنای دوران دفاع مقدس از چند جهت قابل نقد جدی است. گذر از مشکلات و چالشهای دهههای شصت و هفتاد که در قالب سیاست جایگزینی واردات برای تامین ذخایر و نیازهای کشور بهویژه در بخش کالاهای اساسی قابل دفاع است، پس از ورود به دوران گذار اقتصاد ملی به سمت توسعه زیرساختها و تعامل فعال با اقتصاد بینالمللی و حضور بنگاهها و محصولات و خدمات ایرانی در بازارهای هدف مستلزم تغییر دیدگاه سیاستگذاران حوزههای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور بود که البته در جابهجایی دولتهای پس از دهه هفتاد با افت و خیزهای فراوان همراه بود و نیز در برخی دولتها با بیتوجهی و کمتوجهی مواجه شد.
منبع خبر : دنیای اقتصاد - بازرگانیلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 20 تیر 1396ساعت انتشار : 0:22:18محمود بازاری
کارشناس اقتصادی
رویکردهای درونگرایی اقتصاد کلان ایران طی چهار دهه اخیر به استثنای دوران دفاع مقدس از چند جهت قابل نقد جدی است. گذر از مشکلات و چالشهای دهههای شصت و هفتاد که در قالب سیاست جایگزینی واردات برای تامین ذخایر و نیازهای کشور بهویژه در بخش کالاهای اساسی قابل دفاع است، پس از ورود به دوران گذار اقتصاد ملی به سمت توسعه زیرساختها و تعامل فعال با اقتصاد بینالمللی و حضور بنگاهها و محصولات و خدمات ایرانی در بازارهای هدف مستلزم تغییر دیدگاه سیاستگذاران حوزههای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور بود که البته در جابهجایی دولتهای پس از دهه هفتاد با افت و خیزهای فراوان همراه بود و نیز در برخی دولتها با بیتوجهی و کمتوجهی مواجه شد.