همزمان با تفویض اختیارات بازرگانی وزارت جهادکشاورزی به وزارت صمت، از ساختار جدید در حوزه بازرگانی رونمایی شد. در این ساختار، کلیه سیاستهای بازرگانی در حوزه قائممقامی وزیر صمت متمرکز میشود که مشتمل بر بازرگانی داخلی و خارجی است. عمده ماموریتها در بازرگانی داخلی به سازوکارهای تنظیم بازار و چگونگی تامین کالاهای اساسی اختصاص دارد و در بخش بازرگانی خارجی نیز رویکرد کلان صادراتی و سیاستهای ارزی مرتبط با امر تجارت پیگیری میشود. با توجه به شعاع وظایف ساختار جدید، حوزه بازرگانی در «صمت» خودمختار شده است.
منبع خبر : دنیای اقتصاد - صنعت و معدنلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 07 مرداد 1398ساعت انتشار : 7:3:40 همزمان با تفویض اختیارات بازرگانی وزارت جهادکشاورزی به وزارت صمت، از ساختار جدید در حوزه بازرگانی رونمایی شد. در این ساختار، کلیه سیاستهای بازرگانی در حوزه قائممقامی وزیر صمت متمرکز میشود که مشتمل بر بازرگانی داخلی و خارجی است. عمده ماموریتها در بازرگانی داخلی به سازوکارهای تنظیم بازار و چگونگی تامین کالاهای اساسی اختصاص دارد و در بخش بازرگانی خارجی نیز رویکرد کلان صادراتی و سیاستهای ارزی مرتبط با امر تجارت پیگیری میشود. با توجه به شعاع وظایف ساختار جدید، حوزه بازرگانی در «صمت» خودمختار شده است.