رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یافتن بازارهای جدید برای فروش مرکبات این استان را از سیاست های این سازمان برشمرد و گفت که در این زمینه بازارهای خارجی بیشتر مد نظر قرار دارد.
منبع خبر : ایانا - اصلیلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 05 آذر 1394ساعت انتشار : 17:17:20
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یافتن بازارهای جدید برای فروش مرکبات این استان را از سیاست های این سازمان برشمرد و گفت که در این زمینه بازارهای خارجی بیشتر مد نظر قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، دلاور حیدرپور روز پنجشنبه در نشست خبری در قائمشهر افزود: مازندران با تولید دو و نیم میلیون تن مرکبات 55 درصد تولید این محصول را در کشور دارد و بازارهای داخلی پاسخگوی این میزان تولید نیست .
وی صادرات به دیگر کشورها را بهترین راهکار در این زمینه دانست و گفت : اکنون صادرات مرکبات مازندران به کشورهای دیگر کم و محدود است .
بر اساس آمارهای رسمی سال گذشته کمتر از 300 تن مرکبات مازندران به برخی از کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد .
رئیس جهاد کشاورزی مازندران از دریای خزر به عنوان فرصتی مناسب برای حمل و نقل کالاها نام برد و گفت : با استفاده از این ظرفیت می توان مرکبات مازندران را به کشورهای آسیای میانه صادر کرد .
وی به پیگیری های مسئولان مازندران و اعزام هیات های اقتصادی و تجاری به دیگر کشورها و پذیریش هیات از آنها به عنوان یکی از برنامه های عملیاتی شده جهت عرضه و فروش محصولات استان یاد کرد و افزود : می بایست از این ظرفیت ها برای توسعه صادرات استفاده کرد .
حیدرپور گفت : دولت نیز با تامین زیر ساخت های لازم حمل و نقل ریلی ، هوایی و دریایی از جمله تهیه ماشین آلات مناسب حمل از صادر کنندگان حمایت می کند .
وی همچنین از پیگیری برای اخذ یارانه به منظور حمایت از صادرکنندگان مرکبات در بازارهای کشورهای دیگر خبر داد و افزود : امیدواریم با فراهم کردن این زیر ساخت ها و حمایت های دولتی بستر خوبی برای صادرات فراهم شود.