اکو فود

نخستین سایت خبر خوان صنایع غذایی و کشاورزی

امروز : پنج شنبه 4 بهمن ماه 1403
آخرین به روز رسانی:
پنج شنبه 4 بهمن ماه 1403 ساعت: 21:25:31

کنسرسیوم زیتون به زودی تشکیل می شود

کنسرسیوم زیتون به زودی تشکیل می شود

کنسرسیوم زیتون با مشارکت تشکل ها و با هدف حضور پایدار برندهای معتبر داخلی این محصول در بازار ایران و سایر کشورها به زودی تشکیل می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر محمد رمضانی ملک رودی مجری طرح زیتون در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر افزود: با پیشنهاد دفتر زیتون مبنی بر تشکیل کنسرسیوم زیتون تاکنون 15 شرکت فرآوری کننده این محصول که دارای برندهای شناخته شده هستند، برای عضویت اعلام آمادگی کرده اند. وی اظهار داشت:با وجود آن که طی دو دهه اخیر برندهای خوبی در استان ها در حوزه فرآوری زیتون ایجاد شده، اما به علت کوچک بودن سرمایه و عملکرد جزیره ای شان، هنوز نتوانسته اند در برابر برندهای خارجی رقابت کنند و در بازار داخل و خارجی حضور دائم داشته باشند. رمضانی ملک رودی ادامه داد: با تشکیل کنسرسیوم، شرکت های معتبر فرآوری کننده زیتون می توانند با هم متحد شوند و به طور مشترک در بازار این محصول فعالیت کنند. وی خاطر نشان کرد: اکنون 80 درصد صادرات و تجارت محصولات کشاورزی در قالب تشکل ها و اتحادیه ها صورت می گیرد و تشکیل کنسرسیوم زیتون به توسعه صادرات این محصول کمک خواهد کرد. مشاور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در همین حال جلوگیری از قاچاق روغن زیتون، رقابت صحیح با واردات و کوتاه شدن دست واسطه ها را از دیگر مزیت های تشکیل کنسرسیوم زیتون دانست. وی اظهار داشت: ایجاد کنسرسیوم زیتون موجب می شود هزینه های بعد از تولید کاهش یابد و محصولات تقریبا به طور مستقیم و با کیفیت بالاتر به دست مصرف کننده برسد.

منبع خبر : وزارت جهاد کشاورزی - روابط عمومیلینک خبر : اینجا کلیک کنیدتاریخ انتشار : 08 تیر 1395ساعت انتشار : 14:27:20
کنسرسیوم زیتون با مشارکت تشکل ها و با هدف حضور پایدار برندهای معتبر داخلی این محصول در بازار ایران و سایر کشورها به زودی تشکیل می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر محمد رمضانی ملک رودی مجری طرح زیتون در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر افزود: با پیشنهاد دفتر زیتون مبنی بر تشکیل کنسرسیوم زیتون تاکنون 15 شرکت فرآوری کننده این محصول که دارای برندهای شناخته شده هستند، برای عضویت اعلام آمادگی کرده اند. وی اظهار داشت:با وجود آن که طی دو دهه اخیر برندهای خوبی در استان ها در حوزه فرآوری زیتون ایجاد شده، اما به علت کوچک بودن سرمایه و عملکرد جزیره ای شان، هنوز نتوانسته اند در برابر برندهای خارجی رقابت کنند و در بازار داخل و خارجی حضور دائم داشته باشند. رمضانی ملک رودی ادامه داد: با تشکیل کنسرسیوم، شرکت های معتبر فرآوری کننده زیتون می توانند با هم متحد شوند و به طور مشترک در بازار این محصول فعالیت کنند. وی خاطر نشان کرد: اکنون 80 درصد صادرات و تجارت محصولات کشاورزی در قالب تشکل ها و اتحادیه ها صورت می گیرد و تشکیل کنسرسیوم زیتون به توسعه صادرات این محصول کمک خواهد کرد. مشاور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در همین حال جلوگیری از قاچاق روغن زیتون، رقابت صحیح با واردات و کوتاه شدن دست واسطه ها را از دیگر مزیت های تشکیل کنسرسیوم زیتون دانست. وی اظهار داشت: ایجاد کنسرسیوم زیتون موجب می شود هزینه های بعد از تولید کاهش یابد و محصولات تقریبا به طور مستقیم و با کیفیت بالاتر به دست مصرف کننده برسد.