مهر نوشت: رئیس اتاق اصناف ایران، عدم ارایه فاکتور فروش، نداشتن برچسب قیمت و کم‌فروشی را عامل اصلی نارضایتی مردم در ایام نوروز از واحدهای صنفی دانست و گفت: میوه و مواد غذایی در صدر شکایات قرار داشت.

علی فاضلی، مردم محور شدن اعلام شکایت در کشور را سبب کاهش نیاز به نیروی انسانی مستقر در مغازه‌ها دانست و گفت: ۵۴ درصد از شکایت‌های ارائه شده به واحد بازرسی اتاق اصناف، تلفنی و از سوی مردم بوده که در این میان، نداشتن برچسب قیمت، ‌عدم ارایه فاکتور فروش و همچنین کم و بدفروشی، بیشترین شکایت مطرح شده بوده که میوه، مرکبات و موادغذایی بیشترین شکایت را داشته است.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: بازرسی مواد غذایی در اولویت فعالیت‌های واحد بازرسی اتاق اصناف قرار دارد؛ البته با توجه به ثبات قیمت و تامین کافی کالاها در دوره نوروز و شب عید و تامین ۳ برابری نیاز کالایی، امسال کمترین مشکل در بخش تامین کالاهای مورد نیاز مردم از جمله پوشاک، سبد کالایی خانوار و میوه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: سازماندهی نشدن دستفروشان در کشور سبب اختلال در نظام توزیع کشور و ایجاد بداخلاقی هایی در سطح شهرها شد که این مورد نیز مدیریت شد.

فاضلی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ۴ تا ۵ درصدی در برخی کالاها به صورت ماهانه روندی طبیعی در اصناف کشور است، تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر اینکه تاکنون هیچ افزایش قیمتی اعمال نشده در برخی کالاها نیز مانند پوشاک، ‌کیف و کفش کاهش قیمت نیز اعمال شده است و همچنان ادامه دارد.

وی اعلام کرد: در اسفند ۹۴ هم بیش از ۳۳ هزار بازرسی در اصناف کشور انجام شد که برای ۲۰ هزار مورد، پرونده تشکیل شده است.
22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =