چند روزی هست که بیلبوردهایی حاوی پیام های سلامتی بر در و دیوار و پل های تهران نصب شده است؛ از ایدز می گویند،‌ فست فود و غذای سالم و مانند اینها. اما این پیام ها با چه هدفی جلوی چشم رژه می روند؟

اما این بیلبوردها چقدر تاثیر دارد؟ بسیاری معتقدند هیچ. اما رییس سازمان زیباسازی می گوید: بیبلوردها این روزها به جای هنر، سلامت شهروندن را نشانه گرفته اند؛ گواه این مدعی تبلیغاتی است که یادمان می اندازد مصرف نمک از طرف ما دو برابر استاندارد جهانی است، یک متخصص تغذیه می گفت، الگوی تغذیه شهروندان دیگر نه ایرانی است نه فرنگی، یعنی ما نه مانند خارجی گیاهخوار شده ایم و نه مثل مادربزرگهایمان طعم متفاوت اشکنه و کلاجوش را تجربه کرده ایم، حال باید پرسید از انسان مدرن شده ای که پیتزا قرمه سبزی را کشف کرد، می شود انتظار داشت نگاهی به بیلبوردهای شهری بیانداز و به این فکر کند که حداقل از سه وعده غذایی یه وعده آن را به سبزیجات اختصاص دهد؟

او گفت: پیشگیری از این موضوعات به عهده خود شهروند است و هیچ کدام از نهاد های نظارتی و حاکمیتی نقش مستقیمی در آن ندارند، اما قطعا ما با طرح های گرافیکی زیبا و جملاتی کوتاه می توانیم زنگ خطری که سلامت شهروندان را نشانه گرفته است را به صدا در بیاوریم.

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    6 0
    حرکت تاثیر گذاری است..