تقویت و ثبات بازار خرما با عرضه در بورس کالا
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: تقویت و ثبات بازار خرما با عرضه این محصول در بورس کالا امکان پذیر است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، حبیب الله نیکزادی پناه درباره عرضه محصولی همچون خرما در بورس کالا گفت: یکی از شاخصهای عرضه خرما در بورس کالا، توزیع این محصول با تنوع تولید در بستههای معروف به دانهای است که میتواند ارزش افزوده بهینه برای تولید کننده ایجاد کند.
وی افزود: خرما محصولی دو وجهی است که علاوه بر مشتریان داخلی در بازار بین المللی نیز صاحب برند است.
نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته بندی ۶۰۰ و ۸۰۰ گرمی شایسته خرمای ناب ایرانی نیست، تصریح کرد: نمیتوان خرما ایرانی را دارای ساختار فلهای دانست، اما بسته بندی خرمایی ایرانی نیز با استانداردهای بین المللی فاصله دارد.
وی افزود: بنابراین با توجه به ساختار و عملکرد بورس کالای ایران حرف و حدیثهای نرخ خرما با ارائه این محصول ارزآور در بورس کالا پایان مییابد و همچنین اظهار نظرهای غیر کارشناسی نیز از بازار این محصول رخت میبندد.
نیکزادی پناه ادامه داد: مشخص شدن مبدا تولید، قیمت گذاری شفاف و مولفههای اقتصادی داخلی از دستاوردها و مزیتهای عرضه خرما در بورس کالا است.