آغاز رسمی همکاری مشترک انجمن دندان پزشکی ایران و آدامس بایودنت

عنوان گردهمایی این بود: « امضای تفاهم نامه همکاری فی ما بین انجمن دندانپزشکی ایران و برند بایودنت». مراسمی که با حضور دکتر علی تاجرنیا رئیس انجمن دندانپزشکان، مهندس مهدی صادقی نیارکی مدیرکل صنایع غیرفلزی ایران، جمشید مغازه ای دبیر انجمن شیرینی و شکلات، دادستان و رئیس اداره کار و رفاه شهرستان اشتهارد، رئیس سازمان غذا و داروی کرج، مدیرعامل شرکت شهرک های استان البرز، جمعی از اعضای انجمن دندانپزکان و انجمن نابینایان برگزار شد.

  • شب باشکوه

«حمایت از تولید داخلی و اجرا کردن طرح مسوولیت اجتماعی»؛ این برنامه مهم ترین محور تفاهم نامه ای است که میان انجمن دندان پزشکی ایران و برند آدامس بایودنت به امضا رسیده است.

در مراسمی که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد انجمن دندانپزشکی ایران با حمایت از برنامه های بایودنت، کوشش این شرکت آدامس ایرانی را گامی مهم در راستای حمایت از تولید داخلی دانست.

  • دستور کار؛ مشتری مداری

در ابتدای این مراسم مهندس کریمی، مدیرعامل شرکت ماسترفوده (بایودنت)، هدف از امضای این تفاهم نامه را حمایت از تولید ملی و معرفی توانمندی محصولات داخلی به هموطنان دانست. به گفته او حمایت از تولید ملی امری است که از داخل صنعت رقم می خورد و مشتری مداری عاملی است که ما را در این مسیر یاری می رساند.

او با بیان این مساله که مهم ترین هدف این کمپانی رضایت مشتریان است از اهمیت بالای سلامت دندان در محصولات این آدامس خبر داد: «شرکت بایودنت همواره رویکرد مشتری مداری را در دستورکار خود قرارداده و برای رسیدن به آن تلاش می کند. از جمله این اقدامات موفقیت در کسب گواهینامه های بین المللی مدیریت کیفیت است. همچنین ما در آدامس های بایودنت با خط بریل توضیحاتی برای روشندلان عزیز آورده ایم که بتوانند ازآن بهره مند شوند.»

  • دندان یار بایودنت

در ادامه مراسم دکتر علی تاجرنیا، رئیس انجمن دندانپزشکان به سخنرانی پرداخت. تاجرنیا کیفیت محصولات بایودنت را دلیل اصلی امضای این تفاهم نامه عنوان کرد و اعلام کرد این تفاهم نامه پس از یک سال بررسی و تحقیق به امضا رسیده است. او با تاکید بر این نکته که انجمن دندانپزشکی یک نهاد علمی است و هدف اسپانسرینگ هیچ محصولی را ندارد، ادامه داد: «ما در طی چندین ماه و با بررسی های کارشناسانه، کیفیت و ادعاهای آدامس بایودنت را در سطح بسیار بالا ارزیابی کردم و امروز با افتخار این انجمن نام خود را در کنار نام برند بایودنت قرار می‌دهد.»

رئیس انجمن دندانپزشکان با بیان این نکته که استفاده از هیچ گونه آدامسی، موجب بهداشت دهان و دندان نمی‌شود، تاکید کرد: «در درجه اول استفاده از مسواک، نخ دندان و دهان شویه موجب سلامت دهان و دندان می‌شود و در کنار آن استفاده از آدامس‌های بدون قند به این دلیل که زمینه پوسیدگی در دندان‌ها را کاهش می‌دهد، موثر است که آدامس بایودنت از این ویژگی برخوردار است.»
همچنین تاجرزاده از اجرای طرحی با نام "بایودنتیست" یا "دندان¬یار بایودنت" با کمک پزشکان داوطلب و حمایت شرکت بایودنت، جهت خدمت رسانی به مناطق محروم و با هدف ارتقاء سطح بهداشت دهان و دندان خبرداد.

  • خواب مانده ایم!

سخنران بعدی این مراسم مهندس مسعود سزاوار، رئیس هیئت مدیره شرکت ماسترفوده بود. سزاوار با ارائه آمار و ارقام از بازار آدامس در کشور، از به صرفه تر بودن هزینه های تولید این محصول داخلی نسبت به واردات و قاچاق محصولات برندهای خارجی در کشور خبر داد.

آمارهای بعدی از میزان سهام و فروش قدرت های جهانی بازار آدامس بود با مقایسه شرکت های داخلی و بازار آدامس ایران: «سهم ایران در بازارجهانی آدامس حدود یک درصد و بیشترین سهم متعلق به شرکت های آمریکایی و کانادایی و انگلیسی است. ارزش بازار آدامس ایران با در نظرگرفتن بخش عظیمی از آن که از طریق قاچاق وارد کشور می شود حدود هزار میلیارد تومان است.»

سزاوار با بیان این مطلب که ایران از 65 سال پیش تولیدکننده آدامس بوده است اما اکنون سهمی در بازارهای جهانی ندارد، عبارت "خواب مانده ایم" را به کار برد و تاکید کرد: «با اطمینان می‌گویم کیفیت آدامس بایودنت از نمونه‌های خارجی نیز بهتر است، خصوصا آن که حجم قابل توجهی از آدامس از طریق قاچاق وارد کشور ما می‌شود و نظارتی بر تقلبی بودن و کیفیت آن وجود ندارد.»

اما مهندس سزاوار آمارهای جالب دیگری را نیز مطرح کرد: « بازار آدامس جهانی در سال قبل 25830000000 دلار بوده معادل 900 هزار میلیارد ریال است. بازار آدامس ایران هم 290 میلیون دلار بوده است. سهم واردات قانونی از بازار 3/18 درصد بوده و تولید داخلی 24 درصد را تامین کرده است. بازار غیرقانونی آدامس در ایران هم 7/57 درصد بوده که بسیار چشمگیر است.»

این آمار که بسیار تاسف برانگیز بود با این عبارت تمام شد:« متوسط قیمت اظهار شده واردات 98000 ریال و قیمت فروش متوسط 1200000 ریال»!

مهندس سزاوار هم صحبت های خود را این گونه تمام کرد: «باید درست و دقیق حرکت کنیم تا در سطح جهانی حضور مؤثر داشته باشیم و به امید حمایت های وزارت بازرگانی!»

همچنین در ادامه این مراسم جمشید مغازه ای دبیر انجمن شیرینی و شکلات و مهدی صادقی نیاکی مدیر کل صنایع غیر فلزی با ارائه سخنانی از کیفیت مناسب محصولات بایودنت سخن گفتند.

مهدی صادقی نیارکی با ارائه تحلیلی دقیق درباره اهمیت کلیدی حمایت از خودکفایی و تولید ملی در راستای اقتصاد مقاومتی سخن گفت.

نیارکی مثال جالبی را درباره اقتدار محصولات داخلی در صنعت کشور مطرح کرد: «در این کشور سال ها شیر و پنیر از خارج کشور وارد می شد. وابستگی به واردات وجود داشت و برای تهیه شیر صف های طولانی شکل می گرفت. اما در مقطعی در 20 سال اخیر با تلاش و کوشش شرکت های داخلی، ایران علاوه بر خودکفایی در صنعت لبینات تبدیل به یک قطب بزرگ شده است.حمایت و تلاش در راستای تولید ملی آینده ای روشن و موفقیت آمیز را در اقتصاد کشور رقم خواهد زد. ماهاتماگاندی رهبر سیاسی و معنوی هندی سال ها پیش درباره اهمیت ویژه تولید محصول داخلی تحلیل های بسیار مهمی را مطرح کرده بود و امروز شاهد هستیم که رشد اقتصادی بالایی کشورهایی نظیر هند و چین محصول تفکر توجه به تولیدات داخلی است.»

  • امضای تفاهم نامه

پس از ارائه سخنان گردانندگان انجمن دنداپزشکی ایران و برند بایودنت، رئیس انجمن دندانپزشکی ایران، مدیر عامل شرکت بایودنت و رئیس هیات مدیره کمپانی ماسترفوده برای امضای تفاهم نامه روی سِن حاضر شدند و در نهایت این تفاهم نامه در میان تشویق حاضرین در هتل پارسیان آزادی به امضا رسید.

این تفاهم نامه که در راستای حمایت از تولید داخلی برند بایودنت صورت پذیرفته با محوریت آغاز فعالیت های علمی مشترک و معرفی طرح مسئولیت اجتماعی این برند به امضا رسیده است.

با امضای این تفاهم نامه انجمن دندانپزشکی ایران و برند بایودنت فعالیت های علمی مشترک را آغاز خواهند کرد. همچنین با اجرای طرح مسئولیت اجتماعی این برند و با همکاری انجمن دندانپزشکی ایران، در مناطق محروم کشور در زمینه بهداشت برنامه های ویژه آموزشی برگزار می شود و درباره مسائل مربوط به بهداشت دهان و دندان آگاه سازی و اطلاع رسانی خواهد شد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569692