۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82106421
T T
۰ نفر

آغاز برداشت گندم در مزارع بادرود نطنز

۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82106421
آغاز برداشت گندم در مزارع بادرود نطنز

نطنز، كاشان- ايرنا- مسئول اداره توليدات گياهي و دامي جهاد كشاورزي نطنز از آغاز برداشت گندم در سطح 290 هكتار از مزارع بادرود در اين شهرستان خبر داد.

بهروز كيانوش روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا ميانگين برداشت گندم در هر هكتار از زمينهاي زيركشت اين محصول را 4 تن ذكر كرد و گفت: پيش بيني مي شود امسال حدود يك هزار و 200 تن گندم برداشت شود.
وي سطح زير كشت گندم در بادرود در سال زراعي قبل را يك هزار هكتار بيان كرد و افزود: به علت مصرف زياد آب، كشاورزان رغبتي به كشت اين محصول ندارند و بيشتر زمين هاي كشاورزي منطقه به كشت جو كه به آب كمتري نياز دارد، اختصاص داده شده است.
كيانوش با بيان اينكه امسال دولت قيمت خريد هر كيلوگرم گندم و جو را به ترتيب 12700و 10200 ريال اعلام كرده است، گفت: گندم مازاد بر نياز كشاورزان منطقه بادرود، تحويل سيلوي كاشان مي شود.
به گفته وي در سال زراعي جاري با بهره گيري از كارشناسان بخش خصوصي و دولتي نظارت بر عمليات كاشت، داشت و برداشت گندم بخصوص مبارزه با آفت سن، علفهاي هرز، معاينه فني كمباينها و صدور كارت معاينه در تمامي گندم زارهاي زير پوشش، انجام مي شود.
مسئول اداره توليدات گياهي و دامي جهاد كشاورزي نطنز خاطرنشان كرد: 20 دستگاه كمباين كار برداشت مكانيزه گندم را در منطقه بادورد بر عهده دارند.
زمين هاي كشاورزي شهرستان نطنز 12 هزار هكتار است كه 5 هزار هكتار باغي و بقيه به كشت محصولات زراعي اختصاص دارد.
7430/6136/

سرخط اخبار استان‌ها