۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85442056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو «ACD» آسیاست

اصفهان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: این کلانشهر میزبان برگزاری اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا(ACD) است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی روز جمعه در نشست مشترک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با رایزنان اقتصادی و بازرگانی سفارتخانه‌های کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا(ACD) افزود: این اجلاس به پیشنهاد دبیرخانه ACD به میزبانی اصفهان روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بدلیل توان هم‌افزایی تجار برای پیگیری اهداف مشترک، پیش‌بینی می‌شود تعداد قابل‌توجهی مهمان از کشورهای آسیایی در این اجلاس شرکت کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت:در این نشست دو روزه، علاوه بر برگزاری اجلاس، نمایشگاه جانبی نیز برگزار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعدد و نحوه تعاملات بین اعضاء نیز بررسی و معرفی خواهد شد.

کشانی ادامه داد: در اجلاس اصفهان امکان مذاکرات دوجانبه و چندجانبه بین اتاق‌های بازرگانی عضو ACD نیز فراهم می‌شود که فرصت خوبی برای گفت وگو بین تجار کشورهای عضو است؛ زیرا گفت‌وگو سرآغاز تحولات جهانی بویژه در جامعه بزرگ آسیایی محسوب می‌شود.

نقش موثر اتاق‌های بازرگانی در توسعه اقتصادی کشور

مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز در این نشست اظهار داشت: نقش بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی در توسعه اقتصادی و پیشبرد برنامه‌های دولتی بسیار مهم است و ACD مهمترین و بزرگترین مجمع کشورهای آسیایی است که ۳۵ عضو دارد و دولت‌های عضو برنامه‌های اقتصادی زیادی دارند و نقش بخش‌ خصوصی در پیشبرد این برنامه‌ها نیز بسیار مهم است.

سیدجلال‌الدین علوی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان با این ابتکار از یکسو فرصت خوبی را برای شناساندن ظرفیت‌های خود به شریکان خارجی فراهم کرده است و از سوی دیگر طرف های خارجی هم می‌توانند توانمندی‌های خود را به طرف ایرانی عرضه کنند.

سرمایه‌گذاری موفق در گرو تلاش همه‌جانبه کشورهاست

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: ما باید فرایند این گفت‌وگو و یکپارچگی را خیلی زودتر آغاز می‌کردیم زیرا کارشناسان معتقدند که بیشترین پتانسیل اقتصادی و منابع طبیعی در آسیا وجود دارد.

محمدرضا گل احمد، برگزاری نشست اصفهان را فرصتی بی‌نظیر برای کشورهای منطقه ارزیابی و بیان کرد: رویداد فعلی کمک می‌کند تا بتوانیم ظرفیت‌های درون منطقه‌ای را فعال کنیم.

وی تصریح کرد: مهمترین موضوع مهم برای ما تجارت است و در رویداد اصفهان بصورت تخصصی برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌ایم، به همین دلیل سایت جداگانه‌ای راه‌اندازی شده است تا بتوانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری سایر کشورها را در آنجا بارگذاری کنیم.

به گزارش ایرنا، اجلاس نخست رییسان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیا در سال ۲۰۲۱ در استانبول ترکیه برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha