۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82042167
T T
۰ نفر
توسعه كشت كلزا از برنامه هاي محوري وزارت جهاد كشاورزي است

كرمان - ايرنا - معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان گفت: يكي از برنامه هاي محوري وزارت جهاد كشاورزي در راستاي خودكفايي در زمينه توليد محصولات روغني، توسعه كشت كلزاست.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان محمدرضا پورخاتون در حاشيه بازديد از مزارع كلزا در منطقه شهداد شهرستان كرمان اظهار كرد: با برنامه ريزي خوبي كه در راستاي كشت اين محصول انجام شده و همچنين با همت كشاورزان و تلاش كارشناسان فني حوزه جهاد كشاورزي، در سال زراعي 95-94 به ميزان يكهزار و 700 هكتار توسعه كشت كلزا اجرا شد كه توانستيم با استفاده از بذور اصلاح شده مزارع كلزاي پرباري داشته باشيم.
وي خاطرنشان كرد: شهداد از مناطع مستعد كشت كلزا بوده و خاك اين منطقه توانايي اين را دارد كه با كشت محصول كلزا در يك سال، حاصلخيزي فراواني را براي خاك به ارمغان آورد.
وي گفت: با جايگزيني كشت محصولات استراتژيك ديگري همچون گندم، در سالهاي بعد محصولاتي با علمكرد به مراتب بالاتر خواهيم داشت.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان افزود: در مزرعه واقع در منطقه شهداد شهرستان كرمان در سطحي معادل 40 هكتار برداشت كلزا انجام شده و رقم كشت شده 'هايولا 401' است كه پيش بيني مي شود در سطح استان كرمان امسال بتوانيم نزديك به 2 هزار تن محصول كلزا برداشت كنيم.
وي بيان كرد: با هدف حمايت از كشاورزان، هماهنگي هاي لازم بين شركت بازرگاني دولتي و وزارت جهاد كشاورزي مبني بر خريد تضميني اين محصول صورت گرفته و نرخ تضميني 25 هزار و 300 ريال تعيين شده است.
پورخاتون گفت: با برنامه ريزي هاي مناسب، حمايت كشاورزان و تلاش كارشناسان در زمينه انتقال آخرين يافته هاي علمي به مزرعه اميدواريم روز به روز شاهد توسعه بيش از پيش اين محصول در استان كرمان باشيم.
7429/3028

سرخط اخبار استان‌ها