۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82766129
T T
۰ نفر
16 مركز توزيع و عرضه مواد غذايي متخلف در كردستان پلمپ شد

سنندج - ايرنا - كارشناس بهداشت محيط مواد غذايي دانشگاه علوم پزشكي كردستان گفت: در بازديدهاي بعمل آمده آبان ماه امسال از مراكز عرضه مواد غذايي، 16 مركز تهيه و توزيع مواد غذايي متخلف در كردستان شناسايي و پلمپ شدند.

مسعود عبدالهي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به بازرسي هاي شبكه بهداشت از مراكز توزيع و عرضه مواد غذايي اظهار كرد: در اين مدت 6 هزار و 20 بازديد از مراكز توزيع و فروش مواد غذايي و اماكن عمومي استان كردستان بعمل آمد.
وي افزود: در اين مدت 13 هزار و 365 كيلوگرم انواع مواد غذايي فاسد، غير قابل مصرف و تاريخ گذشته ضبط و معدوم شد.
به گفته وي، از مجموع بازرسي هاي انجام شده در آبان ماه گذشته، 316 مورد اخطاريه براي متخلفان صادر شد و 32 مورد متخلف كه موازين بهداشتي را رعايت نكرده بودند نيز به دادگاه معرفي شدند.
وي با اشاره به اينكه عرضه محصولات غذايي حساس تابع شرايط خاص بهداشتي بوده و در همين ارتباط تاريخ‌هاي توليد، انقضا و شرايط نگهداري ماده غذايي، بهداشت فردي و ساختماني مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد، گفت: در صورت مشاهده موارد تقلب و تخلف بهداشتي با افراد متخلف قاطعانه برخورد مي شود.
عبدالهي اضافه كرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مشكل بهداشتي از سوي مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي مبني بر رعايت نكردن موازين بهداشتي و عرضه مواد غذايي غير بهداشتي مراتب را به سامانه 190 اعلام كنند تا در سريعترين زمان از سوي بازرسان بهداشتي پيگيري شود.
به گزارش ايرنا، در نيمه نخست امسال 150 مركز توزيع و عرضه مواد غذايي در استان پلمپ شد و متخلفان به پرداخت 122 ميليون و 250 هزار ريال جريمه نقدي محكوم شدند ضمن اينكه 402 مركز نيز به مراجع قضايي معرفي شدند.
همچنين در اين مدت، 25 هزار و 896 مورد بازرسي از مراكز عرضه توزيع مواد غذايي استان انجام شد و 127 هزار و 467 كيلوگرم مواد غذايي فاسد و غير قابل مصرف نيز كشف، ضبط و معدوم گرديد.
در همين مدت، 15 هزار و 631 كارت بهداشتي جهت متصديان و كارگران صنوف و مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي استان كردستان از سوي شبكه هاي بهداشت صادر شده است.
مهر ماه امسال نيز 12 مركز تهيه و عرضه مواد غذايي در استان كردستان بخاطر عدم رعايت موازين بهداشتي پلمب شده بودند و حدود 6 هزار بازرسي از مراكز توزيع و عرضه مواد غذايي انجام و 60 مورد تخلف نيز جهت رسيدگي به مراجع قضايي ارجاع شد.
خبرنگار: شيوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7352/9102

سرخط اخبار استان‌ها