۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۷
کد خبر: 82622531
T T
۰ نفر
5000 هكتار از اراضی جنوب كرمان زیركشت تابستانه حبوبات قرار دارد

جیرفت – ایرنا- مدیر زراعت سازمان جهاد كشاورزی جنوب كرمان از كشت پنج هزارهكتار حبوبات تابستانه در این منطقه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح زیر كشت هفت هزارتن حبوبات برداشت شود.

علی رستگاری روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: كاشت حبوبات تابستانه شامل ماش و لوبیا از 20 تیرماه آغاز و تا 20 مردادماه سال جاری ادامه دارد كه تاكنون پنج هزار هكتار از مزارع هفت شهر جنوبی استان زیر این كشت تابستانه رفته است.
وی خاطرنشان كرد: برای سهولت در برداشت، پیگیری های لازم در جهت تامین هد مخصوص برداشت ماش انجام شده است.
وی اظهار كرد: متقاضیان خرید هد برداشت، دروگرها و كارندها می توانند با مراجعه به مدیریت های جهاد كشاورزی و اخذ معرفی نامه از یارانه 50 میلیون ریالی بهره مند شوند.
مدیر زراعت سازمان جهاد كشاورزی جنوب كرمان بیان كرد: در زمینه تامین بذر اصلاح شده و سازگار با شرایط منطقه پیگیری لازم دراولویت كاری قرار گرفته است.
وی گفت: در راستای تحقق اهداف پروژه های اقتصاد مقاومتی و برنامه ابلاغی وزارت جهاد كشاورزی كشت حبوبات جایگزین محصولات تابستانه پرآب شده است.
سازمان جهاد كشاورزی جنوب كرمان هفت شهرستان جیرفت، كهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.
این منطقه با سطح زیر كشت بیش از 260 هزار هكتار و با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات كشاورزی 60 درصد تولیدات این بخش را در استان به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب*
745/6003

سرخط اخبار استان‌ها