۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۳۸
کد خبر: 82633135
T T
۰ نفر
وعده بیطرف برای صدور مجوزتامین آب فازدوم طرح 550 هزارهكتاری كشاورزی

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: ' حبیب الله بیطرف ' وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت نیرو قول صدور مجوز فاز دو طرح 550 هزار هكتاری كشاورزی معروف به طرح مقام معظم رهبری در خوزستان را داده است.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی در حاشیه كارگروه اشتغال استان در سرسرای استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران بیان كرد: دردیدار با مسئولان كشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پیگیری مصوبات دولت كه در 15 فروردین ماه امسال در استان مصوب شد، وزیر پیشنهادی نیرو در جمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی استان قول صدور مجوز تامین آب فاز دوم طرح 550 هزار هكتاری را داد.
وی افزود: این تعهد با توجه به تاكید مقام معظم رهبری بر اجرای این طرح وتاثیر آن در افزایش بهره وری و تولید محصولات كشاورزی برای كشور داده شد.
وی گفت: همچنین در این دیدار در مورد احیای كارون بحث شد و اعتباراتی كه قرار است به محیط زیست و شركت برق استان برای رسیدگی و بهبود وضعیت رودخانه های استان پرداخت شود .
استاندار خوزستان عنوان كرد: مشكلات برق استان نیز بررسی و قرار شده است كه با ' محمد باقر نوبخت' سخنگوی دولت برای بررسی این مشكلات جلسه ای داشته باشم.
وی افزود: وامی قرار است كه از بانك توسعه اسلامی برای خوزستان با مبلغ 189 میلیون یورو دریافت شود اما هیچ بانكی به عنوان بانك عامل قبول پرداخت را نداشت چرا كه شركت برق منطقه ای خوزستان به بانك تجارت بدهكار است با مدیر عامل توانیر صحب كردم و قرار شد كه این بدهی به صورت اقساط پرداخت شود مبلغ اولین بدهی 230 میلیارد ریال است كه تا 6 روز آینده شركت برق منطقه ای استان باید پرداخت كند و پرداخت كند .
استاندار خوزستان عنوان كرد: با این روند بانك های عامل این تسهیلات را به استان پرداخت می كند كه البته در زمان یك ساله انجام می شود.
وی افزود: همچنین با شركت توانیر توافق شده است هشت پست جی آی اس كه از محل فروش برق به كشور های دیگر هزینه های آن تامین می شود در استان مستقر شود كه این علاوه بر 16 پستی است كه در فاینانس شورای اقتصاد برای خوزستان در نظر گرفته شده است.
شریعتی بیان كرد: مدیرعامل توانیر تعهد كردند كه به سیستم برق استان بیش از چیزی كه در تعهد دارد كمك كند.
استانداری خوزستان افزود: از دیگر مواردی كه مورد بررسی انجام گرفت بحث طرح تامین آب جنوب شرق است كه به طور كارشناسی در شركت آب و فاضلاب كشور در حوزه فنی در دست بررسی است و خواستار تسریع در روند آن شدم.
شریعتی گفت: همچنین با وزیر كشور عراق با حضور وزیر كشور دیدارداشتم كه پیرامون مسائل منطقه ای و مبادلاتی كه بین دو كشور و استان های هم مرز و بحث فراهم كردن خدمات لازم برای حضور زائران در مرزهای استان در ایام اربعین توافقات خوبی انجام گرفت و در جهت اجرایی شدن این توافقات پیش برویم تا مراسم اربعین را بهتر از سال های قبل انجام دهیم .
/6002/7158
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشاردهنده :كبری آقازری

سرخط اخبار استان‌ها