۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82275988
T T
۰ نفر

آغاز برداشت ماهي سوف دريايي در هرمزگان

۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82275988
آغاز برداشت ماهي سوف دريايي در هرمزگان

بندرعباس- ايرنا- مديركل شيلات هرمزگان از آغاز برداشت ماهي سوف دريايي دراستخرهاي خاكي پرورش ميگو سايت كولغان با هدف تنوع گونه اي و تنوع آبزيان پرورشي و همچنين افزايش پروتئين دريايي در سبد غذايي خانواده ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد پرويز محبي روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح امكان سنجي و مطالعه پرورش ماهيان دريايي در استخرهاي خاكي بصورت آزمايشي در سايت پرورش ميگوي كولغان شهرستان بندرعباس به مرحله اجرا در آمد.
وي افزود: پس از يك دوره پرورش حدود شش ماهه ماهي سوف دريايي كه با وزن 50 گرم ذخيره سازي و پس از دوره پرورش با وزن متوسط 700 گرم كه وزن مناسب بازاري محسوب مي شود، برداشت و روانه بازار مصرف گرديد .
مديركل شيلات هرمزگان اظهارداشت : اجراي اين طرح به همت كارشناسان داخلي در استخرهاي خاكي در استان هرمزگان براي اولين بار فراهم شده است.
محبي اشتغالزايي و ترويج مصرف گوشت آبزيان به عنوان غذاي سلامتي و همچنين حركت در راستاي اقتصاد مقاومتي را از ديگر اهداف اين طرح عنوان كرد.
وي پرورش آبزيان با استفاده از ظرفيت هاي موجود را يكي از گامهاي مهم شيلات استان در راستاي منويات مقام معظم رهبري به ويژه اقتصاد مقاومتي خواند.
وي تصريح كرد: پرورش آبزيان با توجه به وجود ظرفيت هاي بالا در استان علاوه بر اشتغال زايي مي تواند بازده خوبي اقتصادي نيز ايجاد كند.
استان هرمزگان با يكهزار و 400 كيلومتر نوار ساحلي جايگاه نخست صيد آبزيان را در بين استان هاي كشور دارد و اين در حالي است كه هرمزگان در تكثير و پرورش آبزيان نيز پيشرو است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها