۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82402518
T T
۰ نفر
اجراي طرح آبياري تحت فشار در 32 هزار هكتار از اراضي دهلران

ايلام - ايرنا - فرماندار دهلران از عمليات اجرايي طرح آبياري تحت فشار در 32 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان خبر داد و گفت: اين طرح در قالب طرح احياي 50 هزار هكتار از اراضي ديم دهلران اجرا مي شود.

به گزارش ايرنا، سيد حسينعلي موسوي روز پنجشنبه در بازديد از روند اجراي اين طرح در منطقه عين خوش اظهار كرد: در قالب طرح احيا، 20 هزار هكتار زمين در دشت عباس و 30 هزار هكتار نيز در منطقه عين خوش و فكه با بيش از سه هزار ميليارد ريال براي به شبكه نوين آبياري مجهز مي شود.
وي با بيان اينكه از 30 هزار هكتار اراضي عين خوش و فكه عمليات اجرايي در سطح 15 هزار هكتار در حال اجرا و تكميل شدن است، افزود: يك هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي اين طرح هزينه مي شود.
فرماندار دهلران از آماده بهره برداري بودن پنج هزار هكتار از اين اراضي خبر داد و تاكيد كرد: براي اين مقدار اجراي شبكه آبياري نوين بيش از 550 ميليارد ريال هزينه شده است.
موسوي همچنين در بازديد از دهستان دشت عباس و ديدار با مردم اين دهستان در مسجد روستا افزود: دولت در راستاي توجه به روستاها و عمران و آباداني آنها، توجه ويژه اي دارد.
وي به خدمات دولت يازدهم در بخش موسيان بويژه دهستان دشت عباس در حوزه آب و خاك، كشاورزي و نفت و گاز اشاره كرد و گفت: دولت با توجه به ظرفيت هاي موجود، سرمايه گذاري هاي كلاني انجام داده و يا در دست اقدام دارد كه اجراي آنها تحول اقتصادي و اشتغال در منطقه ايجاد مي شود.
فرماندار دهلران با اشاره به پيشرفت 40 درصدي كتابخانه عمومي اين دهستان اضافه كرد: تاكنون يك ميليارد و 300 ميليون ريال براي اين طرح فرهنگي هزينه شده و پيگيري ها براي تكميل و تسريع در روند اجرايي آن در دستور كار است.
موسوي انجام آسفالت مسير يك كيلومتري جاده اصلي دهلران به انديمشك كه از مركز دهستان دشت عباس مي گذرد را از ديكر كارها دانست و يادآور شد: براي آسفالت اين مسير و باندهاي كند رو رفت و برگشت آن چهار ميليارد ريال اعتبار نياز است.
در اين ديدار كه امام جمعه و جمعي از مسئولان شهرستان دهلران نيز حضور داشتند، مردم و اعضاي شوراهاي اسلامي مشكلات دهستان دشت عباس از جمله مركز درماني، فضاهاي ورزشي و آموزشي، طرح هادي و آسفالت معابر را مطرح كرده و از مسئولان خواستند نسبت به رفع اين مشكلات تلاش جدي داشته باشند.
خبرنگار: علي رضازاده ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7175/9002

سرخط اخبار استان‌ها