۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰
کد خبر: 82096998
T T
۰ نفر
معاون وزير جهادكشاورزي: كشت گلخانه اي دركشور 48 هزار هكتار توسعه مي يابد

شهركرد- ايرنا- معاون وزير جهاد كشاورزي در امور باغباني گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده در 10 سال آينده، 48 هزار هكتار به سطح موجود گلخانه هاي كشور افزوده شود.

محمدعلي طهماسبي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در شهركرد اظهار داشت: تاكنون حدود 10 هزار و 500 هكتار گلخانه در كشور ايجاد شده است.
وي افزود: در راستاي تحقق برنامه هاي اقتصاد مقاومتي و با هدف افزايش بهره وري از آب، توسعه كشت گلخانه اي پيگيري مي شود.
معاون وزير جهادكشاورزي در امور باغباني وجود بازار فروش و صادرات محصول گلخانه اي، اقليم مناسب براي توسعه گلخانه ها و نيروي انساني تحصيل كرده و مهارت ديده را از مزيت هاي موجود در كشور براي توسعه گلخانه ها عنوان كرد.
طهماسبي از استقبال سرمايه گذاران خارجي براي ايجاد گلخانه در كشور خبرداد و تصريح كرد: پرداخت تسهيلات از محل خط اعتباري ارزي صندوق توسعه ملي و بانك كشاورزي از برنامه هاي وزارت جهاد كشاورزي براي توسعه گلخانه ها در كشور است.
وي با بيان اينكه بخش عمده وسعت ايران در منطقه خشك و نيمه خشك قرار دارد، افزود: توليد محصولات گلخانه ها با توجه به اينكه آب كمتري مصرف مي كند و ميزان توليد بيشتري نيز دارد، از نظر بهبود راندمان آبياري مطلوب بوده و داراي صرفه اقتصادي است.
وي تصريح كرد: به عنوان مثال ميزان توليد خيار در واحد سطح فضاي گلخانه اي حدود 10 برابر همان ميزان توليد در زمين هاي كشاورزي است و همچنين 12 برابرمصرف آب را كاهش مي دهد.
طهماسبي گفت: با توجه به اينكه تمامي عناصر غذايي در گلخانه ها وجود دارد، محصول توليدي در گلخانه ها نسبت به محصول توليدي در زمين و فضاي باز كشاورزي سالم تر است.
به گفته وي، هم اينك در كل دنيا سه ميليون هكتار گلخانه وجود دارد كه عمدتا در كشورهاي آسياي ميانه و چين هستند.
به گزارش ايرنا، معاون وزير جهادكشاورزي در امور باغباني براي بازديد از طرح هاي توسعه باغباني چهارمحال و بختياري به شهركرد سفر كرده است.
7361/ 6014/

سرخط اخبار استان‌ها