Iranian Agriculture News Agency

همزمان با سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت:

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح گیاهان دارویی و صنعتی کاکان / افتتاح طرح اجرای سیستم قطره ای باغات 320 هکتاری در دهستان کاکان

وزیر کشاورزی که همراه کاروان تدبیر و امید دولت یازدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، در اولین لحظه ورود به استان از طرح گیاهان دارویی و صنعتی کاکان بازدید به عمل آورد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح گیاهان دارویی و صنعتی کاکان / افتتاح طرح اجرای سیستم قطره ای باغات 320 هکتاری در دهستان کاکان


به گزارش ایانا از یاسوج، حجتی امروز ساعت ده صبح از این طرح بازدید و از نزدیک گونه کاشت شده ذر عرصه طرح را مشاهده کرد.

براساس این گزارش، این طرح توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویر احمد در مساحتی بالغ بر 605 هکتار و سطح اجرایی 102 هکتار با کاشت گونه باریجه در منطقه بید کفته کاکان اجرا شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از این طرح که تنی چند از مسئولان استان از جمله مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل امور عشایر استان حضور داشتند، نحوه اجرای طرح، خواص گونه باریجه و وضعیت بهره برداران را از نزدیک مشاهده کرد.

عزت اله بهشتی فرد ضمن توصیف ویژگی ها و مشخصات این طرح گفت: تولید و استحصال شیرابه خام گونه باریجه به میزان ۱۲۰ کیلوگرم در هکتار که ارزش آن برابر با ۱۲۰ میلیون ریال درهکتار است، از طریق صاحبان سامان عرفی به بهره برداری می رسد و این محصول به کشورهای خارجی صادر می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بهره برداران این طرح که در عرصه مشغول برداشت شیرابه بودند، دیدار کرد و نحوه برداشت شیرابه، خواص شیرابه باریجه و فروش آن را از آنان سؤل کرد.

حجتی بعد از این، طرح اجرای سیستم قطره ای باغات به مساحت 320 هکتار در دهستان کاکان را افتتاح کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید