۰ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
 دلیل کمبود محصولات کشاورزی چیست؟

خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: ایام تعطیلات ابتدایی سال شاید تبدیل به فرصتی برای افرادی که در کمین هستند تا قیمت‌ها را افزایش دهند شود، مامورین حوزه نظارتی بازار باید با دقت نظر خود منافع مردم را حفظ کنند.

شمس الله شریعت نژاد درباره کنترل بازار  در نخستین روزهای سال جدید اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که در جامعه فضایی ایجاد شده که مردم اگر احساس کنند کالایی کمبود دارد یا گران شده به سمت خرید آن هجوم می‌برند، هر سال شاهد هستیم در روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید افزایش پیدا می‌کند.

احتمال کمبود محصولات کشاورزی به دلیل افزایش صادرات

نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 97 با توجه افزایش نرخ ارز تقاضا برای صادرات میوه، خشکبار و سایر محصولات کشاورزی افزایش داشته و احتمال کمبود این اقلام در بازار وجود دارد، تصریح کرد: طی روزهای ابتدایی سال جدید باید مصرف برخی کالاها را کاهش دهیم، هر ساله شاهد هستیم بعد از ورود به سال جدید قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند همه چیز به میزان فراوان یافت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با نخریدن و صرفه‌جویی به جلوگیری از افزایش قیمت محصولات و کاهش غیرمنطقی آن کمک کنند، ادامه داد: متاسفانه سیستم نظارتی در کشور تبدیل به حلقه مفقوده است.

نظارت تنها وظیفه یک قوه نیست

بازرسی+ گرانفروشی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایطی که در بازار شاهد چند نرخی بودن محصولات هستیم باید نظارت‌ها را قوی‌تر کنیم، عنوان کرد: نظارت تنها وظیفه یک قوه نیست بلکه باید مجموعه حاکمیتی در آن نقش داشته باشند و با افراد متخلف که موجبات گرانی و التهاب در بازار می‌شوند، برخورد کنند تا برای دیگران تبدیل به درس عبرت شوند و فرآیندهای خلاف قانون تقلیل پیدا کند.

مامورین حوزه نظارتی بازار باید با دقت نظر خود منافع مردم را حفط کنند و اجازه ندهند عده‌ای اندک مشکلات مردم را مضاعف کنند.

شریعت نژاد با بیان اینکه ایام تعطیلات ابتدایی سال شاید تبدیل به فرصتی برای افرادی که در کمین هستند تا قیمت‌ها را افزایش دهند شود، تصریح کرد: مامورین حوزه نظارتی بازار باید با دقت نظر خود منافع مردم را حفط کنند و اجازه ندهند عده‌ای اندک مشکلات مردم را مضاعف کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه واقعیت این است که گرانی‌ها، عدم همخوانی درآمدها و هزینه‌های بالا ، مفسده انگیز هستند و افراد برای ایجاد درآمد به کارهایی خلاف رجوع کنند، خاطرنشان کرد: همه مجموعه نظام باید هماهنگ عمل کنند تا حاصل این هماهنگی و فعالیت از کیفیت لازم برخوردار باشد.

۱۷۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =