۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱
کد خبر: 82347713
T T
۰ نفر
رئیس مركز بهداشت:17 تن مواد غذایی غیرمجاز در مهاباد كشف و امحا شد

مهاباد- ایرنا- 17 تن انواع مواد غذایی غیرمجاز و قاچاق در شهرستان مهاباد كشف، ضبط و امحا شد.

رئیس مركز بهداشت شهرستان مهاباد روز پنجشنبه در این خصوص به ایرنا گفت: امسال تا كنون در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراكز تهیه، توزیع، فروش مواد غذایی و اماكن عمومی حدود 17 تن انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر مجاز توسط بازرسان بهداشت محیط این شهرستان كشف و ضبط شد.
كریم علیزاده آذر اضافه كرد: این مواد غذایی كشف و ضبط شده غیرمجاز شامل یك و نیم تن پفك، 850 لیتر روغن، 14 تن انواع مواد غذایی و آشامیدنی تقلبی و قاچاق به ارزش افزون بر 630 میلیون ریال است كه از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.
وی اظهار كرد: این مواد به دلیل تقلبی بودن و نداشتن مشخصات 9 گانه اعلام شده و فاسد بودن ضبط شدند كه این مواد در صورت مصرف می توانست سلامتی شهروندان را با تهدید روبرو كند.
علیزاده آذر گفت: این مقدار مواد غذایی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی با حضور نماینده مقام قضایی این شهرستان امحاء و از چرخه انسانی خارج شد.
وی اظهار كرد: در اجرای طرح تشدید نظارت بر اصناف و نظارت بر اماكن، تعزیرات حكومتی، ستاد اجرائیات شهرداری، صنعت و معدن و تجارت گشت های بازرسی مشترك داشتند و به طور متوسط 20 نفر از بازرسان و كارشناسان بهداشت محیط در قالب سه تیم 2 نفره و در ساعات بعد از ظهر در قالب چهار تیم 2 نفره از مراكز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی بازدید كردند.
رئیس مركز بهداشت مهاباد گفت: مردم می توانند شكایت های خود را در این خصوص به سامانه تلفن رایگان 190 یا تلفن مستقیم واحد بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان مهاباد با شماره تماس 42442250 اعلام كنند.
شرایط 9 گانه مواد غذایی استاندارد شامل نام محصول، نام و آدرس كارخانه تولید كننده، شماره پروانه( ساخت یا كد بهداشتی )، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، وزن، شرایط نگهداری تركیب و فرمول فرآورده و كلمه ساخت ایران می باشد.
شهرستان مهاباد با حدود 230 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای كشور و آذربایجان غربی را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت كنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاكزاد

سرخط اخبار استان‌ها