۲۸ دی ۱۳۹۴، ۸:۰۱

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

فعالیت شورای گفتگوی قزوین به تسهیل در فضای کسب و کار کمک کرده است

فعالیت شورای گفتگوی قزوین به تسهیل در فضای کسب و کار کمک کرده است

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: با پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی از سوی شورای گفتگو با شناسایی ۴۰ قانون مزاحم تولیدبرای بهبود فضای کسب و کار گامهای موثری برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کشاورز در بیست و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که یکشنبه شب در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: این شورا از بدو تاسیس تاکنون تلاش کرده در مسیر حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و تسهیل در فضای کسب و کار با همراهی و تعامل دستگاههای اجرایی اقدام کند که در این راستا کارهای خوبی انجام شده است.

وی افزود: با شناسایی مشکلات مهم واحدهای تولیدی با تشکیل کارگروه و جلسات تخصصی با کمک مسئولان دستگاههای اجرایی مرتبط گام مهمی برای حل مشکلات برداشته شده و مصوبات شورا گویای این نتایج است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین یادآورشد: شناسایی قوانین مزاحم فضای کسب و کار از دیگر کارهایی است که توسط شورای گفتگو صورت گرفته که در این راستا ۴۰ قانون مزاحم شناسایی و به تهران ارسال شد تا برای اصلاح آن اقدام مقتضی صورت گیرد.

کشاورز قاسمی تصریح کرد:بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی در زمینه مالیات، صادرات و واردات، سرمایه گذاری، ساماندهی پسماندهای صنعتی، خانگی و بیمارستانی، پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، ایجاد بندر خشک، مشکل ثبت شرکتها، کنترل باقیمانده سموم کشاورزی، رفع موانع صادرات کشمش استان، از مصوبات استانی است که برای تسهیل در تولید صورت گرفته است.

ایجاد پنجره واحد برای تسهیل در صادرات و واردات

وی اضافه کرد: یکی از کارهای مهم انجام شده در شورای گفتگو پیگیری راه اندازی پنجره واحد تجاری در گمرک استان است که با همکاری بسیار خوب گمرک و دستگاههای مرتبط خدمات رسان با استقرار نمایندگان گامی در مسیر تسهیل در امور تولیدکنندگان برداشته شده است.

قاسمی کشاورز اظهارداشت: پیگیری فعال کردن خط راه آهن گمرک، احداث راه اختصاصی برای گمرک، پیگیری تامین اعتبار لازم برای احداث ساختمان اداری گمرک، پیگیری ایجاد اداره صادرات و واردات در ساختار سازمانی اداره استاندارد، حل مشکل تفویض اختیار اداره استاندارد و اصلاح و تقویت چارت سازمانی از کارهای در حال اجراست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین بیان کرد: راه اندازی دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تشکیل کمیته حمایت از تولید، تشکیل کارگروه تخصصی کشمش، پیگیری دریافت جایزه صادراتی، تشکیل میز کشمش با محوریت استان، از کارهایی است که در شورا انجام شده است.

در این جلسه مدیران چند شرکت تولیدی با بیان مشکلات واحد خود خواستار همکاری استاندار برای حل آنها شدند.

  

کد خبر 3027332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha