۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۵۹
کد خبر: 82047781
T T
۰ نفر

تشكل هاي كشاورزي در استان اردبيل تقويت مي شود

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۵۹
کد خبر: 82047781
تشكل هاي كشاورزي در استان اردبيل تقويت مي شود

اردبيل - ايرنا - مدير هماهنگي ترويج كشاورزي جهاد كشاورزي استان اردبيل از تقويت و توسعه تشكل هاي كشاورزي در اين استان خبر داد.

عليرضا خواجوي روز يكشنبه در جلسه توجيهي نحوه بهره مندي تشكل هاي كشاورزي از وام كم بهره صندوق حمايت كشاورزي در بيله سوار افزود: وام كم بهره صندوق حمايت كشاورزي براي اين تشكل ها در نظر گرفته شده و با اقدامات حمايتي ديگر زمينه شكوفايي اقتصاد كشاورزي فراهم مي شود.
او بر لزوم افزايش آگاهي اعضاي تشكل هاي فعال و غير فعال بخش كشاورزي براي عضوگيري و حمايت از سهام صندوق تاكيد كرد.
خواجوي اظهار كرد: با برگزاري جلسات تخصصي و فني نحوه بكارگيري تشكل هاي مردم نهاد و نحوه مراجعه به نمايندگي هاي شهرستاني صندوق حمايت از توسعه كشاورزي به متقاضيان آموزش داده مي شود تا با خيال آسوده و با در اختيار داشتن اطلاعات لازم اقدام به دريافت وام و تسهيلات كم بهره كرده و نقش خود را در توليد و خودكفايي كشور ايفا كنند.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي جهاد كشاورزي اردبيل ، او اضافه كرد: بخش كشاورزي جايگاه مهمي در اقتصاد كشور دارد و اهميت سرمايه گذاري در اين بخش به ضرورت شكل گيري نهادها و تشكل هاي قوي براي توسعه سرمايه گذاري را نشان مي دهد تا از اين طريق امكان تجميع منابع خرد و هدايت و تخصيص بهتر آنها فراهم شود.
او گفت: تحقق اين امر مستلزم كمك و مشاركت دولت با بخش خصوصي است تا از اين طريق با توسعه سرمايه گذاري به افزايش درآمد و توليدات كشاورزان كمك كند.
تنوع اقليمي ، وجود كشت و صنعت ها ، دشت هاي حاصلخيز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 ميليون واحد دامي ، عشاير ايل سون ، سدهاي ذخيره آب ، توليد چهار درصد از محصولات كشاورزي كشور ، نقش 28 درصد بخش كشاورزي در توليد ناخالص و نقش 38 درصدي بخش كشاورزي در جمعيت شاغل استان از جمله قابليت هاي مهم كشاورزي استان اردبيل است.
استان اردبيل در توليد بسياري از ارقام از جمله رتبه اول توليد عدس ، رتبه اول توليد كلزا ، رتبه دوم توليد سيب زميني ، رتبه سوم توليد عسل ، رتبه پنجم توليد چغندر قند ، رتبه هفتم توليد حبوبات و رتبه هفتم توليد گندم و جو را دارد.
پارسال بيش از نيم ميليون تن محصول گندم كه در تاريخ خريد اين محصول بي سابقه است در كمترين زمان ممكن و با بهره گيري از حداكثر امكانات به صورت شبانه روزي خريداري شد و جايگاه استان در توليد گندم از رتبه 13 به 4 كشوري ارتقا يافت.
6018

سرخط اخبار استان‌ها