در جریان حضور نخست وزیر ایتالیا ، به همراه هیأت اقتصادی این کشور در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، تعدادی قرارداد، تفاهمنامه و موافقنامه بین شرکتهای ایرانی و ایتالیایی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، گروه فولاد مبارکه اصفهان تفاهم نامه اي را با شرکت مارچگالياي ايتاليا در خصوص فروش محصولات اين شرکت به طرف ايتاليايي امضا کرد که اين تفاهمنامه بين بهرام سبحاني مديرعامل فولاد مبارکه اصفهان و آنتونيو مارچگاليا مديرعامل شرکت مارچگاليا مبادله شد.

 بهرام سبحاني درحاشيه امضاي توافقنامه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با شرکت مارچگاليا (Marcegaglia) ايتاليا با اشاره به اينکه طبق اين توافقنامه فروش محصولات فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان به شرکت مارچگالياي ايتاليا افزايش خواهد يافت، اظهارداشت: شرکت مارچگاليا به نوعي رقيب فولاد مبارکه محسوب ميشود چون داراي خطوط نورد سرد، گالوانيزه و ... است و در مجموع بزرگترين توزيع کننده فولاد در اروپا است. اين شرکت از گذشته از فولاد مبارکه محصول خريداري کرده است و حالا درخواست افزايش سهميه خريد خود را از فولاد مبارکه دارد که توافق کرديم تا سقف ماهانه 80 هزار تن انواع ورق و تا سقف 30 هزار تن اسلب فولاد هرمزگان را به اين شرکت بفروشيم. پيشتر سهميه خريد مارچگاليا از فولاد مبارکه کمتر و ماهانه حدود 60 هزار تن بود اما هم اکنون بر سر افزايش اين سهيمه توافق کرديم.

مديرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اينکه مارچگاليا در خطوط پاييندستي داراي نورد سرد، گالوانيزه و قلع اندود است، ورق نورد گرم را از فولاد مبارکه خريداري ميکند و در کارخانه خود به نورد سرد تبديل ميکند و در خطوط لوله سازي خودش مورد استفاده قرار ميدهد و يا تبديل به گالوانيزه و رنگي کرده و در اروپا توزيع ميکند.

به گفته سبحاني با توافقنامه امضاء شده با مارچگاليا حدود 900 هزار تن محصولات فولاد مبارکه به اين شرکت فروخته خواهد شد که ارزش آن بالغ بر 400 ميليون يورو خواهد بود.

مديرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بيان اينکه فولاد مبارکه صادرات 2 ميليون تن محصول را در سال جاري هدف گذاري کرده است، اضافه کرد: سال قبل برنامه صادرات 5/1 ميليون تن بود که توانستيم 20 درصد بالاتر از برنامه يعني حدود 8/1 ميليون تن صادرات داشته باشيم. اميدواريم با بهبود شرايط و اجراي برجام و رفع تحريمها هدف صادرات 2 ميليون تني امسال نيز محقق شود.

سبحاني در خصوص آخرين وضعيت همکاري فولاد مبارکه با شرکت دانيلي ايتاليا نيز تصريح کرد: فولاد مبارکه در حال حاضر برنامه ها و قراردادهاي توسعه مختلفي دارد. از جمله احداث يک واحد نورد گرم و همچنين يک واحد ريخته گري اسلب نيز در حال ساخت داريم. پروژه فولاد سپيددشت و توسعه آن نيز در دست اجرا است و در همين حال توسعه فولاد هرمزگان نيز برنامه ريزي شده است. در اين برنامه ها و قراردادها نيز شرکتهاي مختلفي از جمله شرکتهاي دانيلي و اس ام اس دماگ به عنوان تامينکنندگان تجهيزات حضور دارند.

گفتنی است در جريان سفر نخست وزير ايتاليا به ايران، قرارداد تأمين تجهيزات فني و خدمات به منظور احداث واحد فولادسازي 5/1ميليون تني به ارزش 350 ميليون يورو بين شرکت فولاد بوتياي ايرانيان (زيرمجموعه ميدکو) و شرکت دانيلي ايتاليا و قرارداد احداث يک نيروگاه برق 450 مگاواتي نيز در استان کرمان به ارزش 237 ميليون يورو بين شرکت فولاد بوتياي ايرانيان و شرکت فاتا ايتاليا به امضا رسيد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =