۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۲۱
کد خبر: 82097935
T T
۰ نفر

ایران ظرفیت تولید 40 میلیون تن محصولات باغی دارد

۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۲۱
کد خبر: 82097935
ایران ظرفیت تولید 40 میلیون تن محصولات باغی دارد

شهركرد- ایرنا- مدیركل میوه های سردسیری و خشك وزارت جهاد كشاورزی از تولید 17 میلیون تن میوه در سال گذشته خبر داد و گفت:با توجه به تنوع اقلیم و شرایط آب و هوایی كشور می توان میزان میوه تولیدی در كشور را به 40 میلیون تن افزایش داد.

به گزارش ایرنا، رمضان رویین تن روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران ستادی و مدیران كل امور عشایر كشور در چهارمحال و بختیاری افزود:ارزش نهایی 17میلیون تن میوه تولیدی كه به دست مصرف كننده رسیده است به ارزش 1.600 هزار میلیارد ریال در بازار به فروش رسید.
به گفته وی،این در حالی است كه درآمد باغداران از سهم فروش این میزان میوه تولیدی 600 هزار میلیارد ریال بوده است.
رویین تن، به نقش عشایر در محصولات تولیدی كشور اشاره كرد و افزود: در حدود 33 میلیون هكتار از مراتع و اراضی كشور در اختیار عشایر قرار دارد و از این رو می توان با توسعه باغات در این اراضی، تولیدات باغی را افزایش داد.
وی، مساحت باغات كشور را 2 میلیون و 600 هزار هكتار اعلام كرد و گفت: این در حالی است كه هم اكنون قابلیت ایجاد پنج میلیون هكتار باغ در كشور وجود دارد.
مدیركل میوه های سردسیری و خشك وزارت جهاد كشاورزی، اصلاح باغات را مهمترین سیاست معاونت باغبانی وزارت جهاد كشاورزی دانست و اظهار كرد: توسعه باغات ملاك عمل این معاونت نیست بلكه تمركز فعالیتها بر اصلاح باغات است.
گردهمایی مسئولان ستادی سازمان امور عشایر و مدیران كل امور عشایر كشور با هدف بررسی راهكارهای تنوع بخشی به معیشت عشایر و با تاكید بر كشت گیاهان دارویی طی روزهای 11 و 12 خردادماه در شهركرد در حال برگزاری است.
در این گردهمایی همچنین راهكارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه عشایر كشور نیز با حضور كارشناسان و مسئولان كشور مورد بررسی قرار گرفت.
7363/2097 /1596
۰ نفر