Iranian Agriculture News Agency

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی :

درخت توت عامل افزایش مگس سفید در سطح خیابان‌های پایتخت/ پیشنهاد کاشت نهال عناب، انجیر و زیتون در سطح شهر

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: علت افزایش آفت مگس سفید در سطح شهر کاشت درخت توت است که میزبان خوبی برای تغذیه این ‌آفت به شمار می‌رود و بهترین گونه‌های گیاهی برای تصفیه آلایندگی هوا در پایتخت درختان عناب، انجیر، زیتون و زرشک همیشه سبز است. محمدعلی طهماسب

درخت توت عامل افزایش مگس سفید در سطح خیابان‌های پایتخت/ پیشنهاد کاشت نهال عناب، انجیر و زیتون در سطح شهر

به گزارش ایانا از خبرگزاری فارس، معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: علت افزایش آفت مگس سفید در سطح شهر کاشت درخت توت است که میزبان خوبی برای تغذیه این ‌آفت به شمار می‌رود و بهترین گونه‌های گیاهی برای تصفیه آلایندگی هوا در پایتخت درختان عناب، انجیر، زیتون و زرشک همیشه سبز است .

محمدعلی طهماسبی در مورد فصل برداشت پاییزه برخی محصولات باغی از جمله انگور و پسته اظهار داشت: به باغداران توصیه کرد تا در صورت تصمیم به جوان‌سازی باغات خود از نهال‌های شناسنامه‌دار استفاده کنند که تحت پوشش کد بهداشتی بوده و دارای اصالت هستند .

وی تصریح کرد: هم اکنون 235 نهالستان شناسنامه‌دار در سراسر کشور امر تولید نهال میوه را بر عهده دارند که استانداردهای مشخصی از جمله فاصله با مراکز تولید، ایزوله کردن نهال‌ها، رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه و سالم بودن پایه و پیوندک را رعایت می‌کنند .

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در مورد گسترش آفت مگس سفید در سطح خیابان‌های پایتخت نیز، گفت: وقتی میزبان یک آفتی را آماده می‌کنیم و در حد انبوه درخت توت در سطح شهر کاشته می‌شود زمینه تغذیه و سفره این آفت را آماده کرده‌ایم و باید تعادلی در انتخاب گونه‌های فضای سبز سطح شهر داشته باشیم .

طهماسبی گفت: برای انتخاب درختانی که در سطح خیابان‌های پایتخت کاشته می‌شوند باید به نکات زیادی از جمله میزان رشد طولی درخت، نوع برگ‌ها و رنگ آن دقت کرد نه آنکه هر ساله برای اینکه درخت با سیم‌های برق و مخابرات تداخل دارد مجبور به قطع آنها شویم یا ریشه درختان به گونه‌ای نباشد که سنگفرش‌های خیابان را تخریب کند .

وی گفت: زرشک همیشه سبز، انجیر، زیتون گونه‌های خوبی برای شهر تهران هستند و همچنین درخت عناب به دلیل ساختار گیاهی آلاینده‌های شهری را تصفیه می‌کنند .

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه ظاهراً انواع گیاهان ‌آب‌بر برای فضای شهری پایتخت مورد استفاده قرار می‌گیرد و چه توصیه‌ای می‌توان در مقابل این موضوع کرد، خاطرنشان کرد: لزوماً هر گیاه کم‌ آب‌بری برای سطح خیابان‌های شهری که آلایندگی دارند مناسب نیست ولی آنچه مسلم است اینکه هر درختی می‌تواند شش مولکول آلاینده را گرفته و تبدیل به قند کند و در مقابل یک مولکول اکسیژن برای توازن و طراوت هوا تولید می‌کند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید