آمار قیمت‌های بانک مرکزی صحیح نیست

دبیر کل کانون پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: شیوه محاسبه قیمت و ارزیابی بازار مواد غذایی از سوی بانک مرکزی کارشناسی نیست.

سید فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه بر اساس اعلام بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 27 آذر ماه تخم‌مرغ تنها کالایی است که تا بیش از چهار درصد گران شده، اظهار داشت: شیوه محاسبه قیمت و ارزیابی بازار مواد غذایی از سوی بانک مرکزی کارشناسی نیست و به سبب اعلام هفته به هفته نیاز به اصلاح دارد.

وی افزود: قیمت تخم‌مرغ نسبت به دو هفته گذشته درب مرغداری کیلویی 100 تومان افزایش داشته و لازم به ذکر است که قیمت مصرف‌کننده تغییری نداشته و همچنان باثبات است.

طلاکش در ادامه گفت: در واقع بانک مرکزی بایستی قیمت‌های واقعی و منطقی را اعلام کند زیرا با توجه به اینکه دو هفته است که قیمت تخم‌مرغ افزایش یافته تنها بخشی از زیان قبلی مرغداران جبران شده است.

دبیر کانون پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار یادآور شد: بنابراین افزایش چهار درصدی قیمت تخم‌مرغ به معنای گرانی نیست بلکه بدان معنا است که قیمت‌ها به قیمت تمام شده خود رسیده و در حال حاضر با توجه به اینکه مرغداران 40 درصد سود می‌کنند گفتنی است که در صورت ادامه این روند تا پایان سال بخشی از زیان مرغداران جبران خواهد شد.

طلاکش تصریح کرد: وضعیت تولید و بازار در شرایط کنونی متعادل است و از طرفی با توجه به اینکه روزانه 350 تن صادرات صورت می‌گردد نباید فراموش کرد که مازاد تولید را صادرات پوشش می‌دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار