خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت خبرداد:

جذب 15 هزار کارشناس مراقب سلامت برای اولین بار در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۱۸۲

معاون وزیر بهداشت گفت: ۱۵ هزار کارشناس مراقب سلامت، دو هزار کارشناس تغذیه و روان برای اولین بار در کشور جذب شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،علی اکبر سیاری صبح سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های بهداشتی در ساری، با بیان اینکه مردم به چهار گروه تقسیم می شود گفت: ۹۰ درصد جمعیت دارای کارت سبز و پنج درصد دارای کارت قرمز خواهند شد و برای این پنج درصد نظام مراقبت تعریف شده است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: برای دو گروه دیگر از جمعیت نیز کارت زرد و نارنجی و در مجموع برای تک تک ایرانیان در گروه میانسالان کارت صادر می شود.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد مرگ و میرها ناشی از هشت عامل است گفت: برای این هشت عامل برنامه طراحی و تعریف شده است.

سیاری با بیان اینکه برای ارائه خدمت باکیفیت به عوامل مختلفی نیاز داریم گفت: ۱۰ هزار و ۹۰۰ واحد بهداشتی در دو فاز در دولت ساخته و ۲۰ هزار واحد بهداشتی تعمیر و نوسازی و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

وی نیروی انسانی را از دیگر عوامل خدمات باکیفیت دانست و گفت: ۱۵ هزار کارشناس مراقب سلامت، دو هزار کارشناس تغذیه و روان برای اولین بار در کشور جذب شدند.

سیاری با بیان اینکه دو هزار و ۴۰۰ خودرو به ناوگان بهداشت افزوده شده است تصریح کرد: داشتن برنامه از دیگر طرح های خدمات باکیفیت است و برای تمام ایرانیان در حوزه بهداشت دارای برنامه هستیم.

معاون وزیر بهداشت از تمام گروه های سنی خواست برای حفظ و ارتقای سلامت به واحدهای بهداشتی مراجعه کنند و گفت: امروز برای بیماری های غیرواگیر در شهرها و روستاها دارای برنامه هستیم و بزودی مردم را دعوت و از آنان خطرسنجی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه افتتاح ۶۵۷ پروژه بهداشتی روز جشن بهداشت و درمان است از تلاش های وزیر بهداشت و همراهی مردم قدردانی کرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز