۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۲۲:۴۵
کد خبر: 81690390
T T
۰ نفر
دهياران ملزم به رعايت بي طرفي و حفظ استقلال خود در انتخابات هستند

ملاير- ايرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ويژه ملاير گفت: امسال با توجه به در پيش رو بودن انتخابات، دهياران بنا بر قانون بايد بي طرفي و استقلال خود را حفظ كنند و بستر را براي حضور حداكثري مردم مهيا كنند.

به گزارش ايرنا مصطفي آزادبخت روز سه شنبه در گردهمايي دهياران شهرستان ملاير افزود: دهياران بايد با وحدت و تعامل بستر را برگزاري انتخاباتي سالم در سطح روستاها فراهم كنند و در اين عرصه مهم خود را ارزان نفروشند.

وي با تاكيد بر اينكه دهياران حق استفاده از امكانات دولتي به نفع هيچ كانديدايي و براي تبليغات انتخاباتي را ندارند، اظهار كرد: زماني دهياران مي توانند به مردم خدمت كنند كه از سيم خاردارهاي باند بازي، گروه گرايي، منيت و قوم گرايي بگذرند.

وي ادامه داد: باند بازي و گروه گرايي براي ما سم است و بايد به روزي برسيم كه دهياران در روستاها به عنوان امين ترين، مطمئن ترين، كارشناس ترين و مورد وثوق ترين افراد باشند و خدايي عمل كنند.

آزادبخت خطاب به دهياران تاكيد كرد: بايد ثابت كنيد كه در دولت تدبير و اميد دكتر روحاني كار مي كنيد و از همه انتظار مديريت و برنامه ريزي، كار كارشناسي، عقلانيت، گذشت، اخلاق، منطق و تواضع داريم.

وي خاطرنشان كرد: همانطور كه دولت تدبير و اميد با دستان خالي، با بكارگيري عقلانيت و منطق، استفاده از رهنمودهاي رهبري و انتخاب افراد متخصص كشور را اداره كرد، انتظار ما از دهياران نيز شناخت سياست دولت دكتر روحاني براي انجام امور است.

فرماندار ويژه ملاير با اشاره به موفقيت تيم مذاكره كننده هسته اي ايران با 5+1 گفت: دولت تدبير و اميد با اخلاق و منطق و انتخاب افراد متخصص در تيم مذاكره كننده هسته اي ايران، دنيا را در بحث هسته اي تسليم خود كرد.

آزادبخت ادامه داد: اين در حاليست كه ما در گذشته مسيري را انتخاب كرده بوديم كه يا بايد به جنگ با دنيا مي رفتيم و يا مانند كره شمالي در انزوا به سر مي برديم، اما چقدر زيبا تيم مذاكره كننده هسته اي ايران با پشتيباني مقام معظم رهبري و پايبندي به اصول كار را پيش برد و در اين ماراتن هسته اي پيروز شد.

وي افزود: در اين راستا، دهياران به عنوان زير مجموعه دولت، بايد براي نشان دادن لياقت ها و شايستگي ها خود، سياست دولت را براي انجام كارها بشناسند و به عنوان فردي مورد وثوق مردم روستا باشند.

آزادبخت همچنين خواستار همكاري و تعامل بيشتر دهياران با بخشداران و شوراهاي اسلامي روستاها براي آباداني بيشتر روستاها شد و بيان كرد: در حال حاضر با همكاري خوب دهياران، بخشداران، بنياد مسكن و دفتر امور روستايي استانداري همدان پروژه هاي بسيار خوبي در روستاهاي ملاير اجرا شده و فصل كاري خوبي را پشت سر گذاشته اند.

وي بر لزوم توسعه بيمه روستايي در اين شهرستان تاكيد كرد و گفت: با توجه به اينكه در روستاها از امكان بيمه كمتر استفاده مي شود، نياز است صندوق حمايت از بيمه روستايي به عنوان متولي، مشكلات و نيازمندي ها را بيان كند تا اين بيمه در شهرستان توسعه پيدا كند.

در اين گردهمايي دريافت حقوق ماهيانه، اولويت استخدام دهياران با تجربه و داراي تحصيلات در شهرداري ها و فرمانداريها، واريز اعتبارات در موعد مقرر، حضور نمايندگي از دهياري ها در كميته برنامه ريزي شهرستان، اختصاص مزايايي چون وام مسكن، اضافه كاري، حق ماموريت و حق مشاغل سخت به عنوان مهمترين مشكلات و درخواست ها از سوي نماينده دهياران مطرح شد.

همچنين از خدمات و زحمات 20 دهيار نمونه شهرستان ملاير نيز با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شد.

شهرستان ملاير داراي بيش از 98 دهياري است و با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.

7528/6993

سرخط اخبار استان‌ها