۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۳۵
کد خبر: 82047879
T T
۰ نفر

9500 هكتار سطح زیركشت كشاورزی در جنوب كرمان كاهش یافت

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۳۵
کد خبر: 82047879
9500 هكتار سطح زیركشت كشاورزی در جنوب كرمان كاهش یافت

جیرفت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی جنوب كرمان گفت: به علت كمبود منابع آب در سال زراعی جاری 9 هزار و 500 هكتار سطح زیر كشت محصولات زراعی در جنوب كرمان كاهش یافت.

به گزارش ایرنا یعقوب موسوی روز یكشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد كه با حضور استاندار كرمان در جیرفت برگذار شد افزود: امسال بیش از 58 هزار هكتار از زمین های كشاورزی جنوب كرمان زیر كشت گندم قرار گرفته كه با توجه به آغاز فصل و همزمان با شرایط مطلوب بارندگی ها از هر هكتار چهار تن محصول گندم برداشت شد.
وی تصریح كرد: با توجه به اینكه جنوب كرمان رتبه سوم تولید مركبات كشور را به خود اختصاص داده است لذا مجوز احداث باغ مادری مركبات كشور در منطقه نراب جیرفت تصویب شد و به زودی شاهد تولید گونه های مختلف مركبات سردسیری و گرمسیری در این باغ مادری خواهیم بود.
مدیركل راه و شهرسازی جنوب كرمان هم در این نشست گفت: سال گذشته 43 مورد رفع نقاط حادثه خیز، 70 كیلومتر احداث بزرگراه و 148 كیلومتر روكش آسفالت در این منطقه انجام شده و در زمینه نصب حفاظ نیز 23 كیلومتر كار عملیاتی صورت گرفته است.
محمد ساردویی افزود: 650 كیلومتر راه ارتباطی در این منطقه در دست ساخت است كه از این میزان 65 كیلومتر بزرگراه است و با توجه به پیشرفت فیزیكی 70 تا 80 درصد آنها تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی جیرفت هم با اشاره به نبود دستگاه ام آر آی در جنوب كرمان گفت: برای رفع این مشكل مركز ام آر آی با 60 درصد پیشرفت فیزیكی و 20 میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است.
محمدرضا محمدی تصریح كرد: دستگاه ام آر آی نیز با اعتبار 60 میلیارد ریال برای تجهیز مركز ام آر آی بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت خریداری شده است.
وی گفت: 22 مركز دندانپزشكی در جنوب كرمان فعال است كه تا پایان سال جاری تمام شهرستان ها به این مراكز مجهز می شوند.
7450/3028

سرخط اخبار استان‌ها