۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۳۲
کد خبر: 82900429
T T
۰ نفر

25.5 تن مواد غذايي فاسد در آذربايجان غربي معدوم شد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۳۲
کد خبر: 82900429
25.5 تن مواد غذايي فاسد در آذربايجان غربي معدوم شد

اروميه- ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني آذربايجان غربي گفت: 25.5 تن مواد غذايي فاسد و تاريخ گذشته كه در بازرسي هاي فروردين گذشته كشف شده بود، در شهرستان هاي مختلف استان معدوم شد.

جواد آقازاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين ميزان مواد غذايي فاسد، 20 تن در خوي، 3.5 تن در مهاباد و 2 تن در سردشت كشف و معدوم شد.
وي اظهار كرد: تقلبي بودن، نبود مشخصات 9 گانه و انقضاي تاريخ مصرف از جمله دلايل معدوم سازي اين مواد غذايي بود.
وي با اشاره به آغاز فصل گرما و امكان فساد زودهنگام مواد غذايي در بيرون از يخچال و سردخانه ها ادامه داد: بازرسان و كارشناسان بهداشت محيط استان با جديت بر مراكز تهيه،توزيع و فروش مواد غذايي نظارت و با متخلفان برخورد قانوني مي كنند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي بيان كرد: در ماه مبارك رمضان نيز اين بازرسي و نظارت ها افزايش مي يابد تا سلامت شهروندان روزه دار به خطر نيفتد.
آقازاده گفت: مردم آذربايجان غربي بايد از خريد مواد غذايي بسته بندي شده فاقد شرايط 9 گانه خودداري كنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 190 وزارت بهداشت تماس و موارد تخلف را اطلاع دهند.
وي افزود: شرايط 9 گانه بسته بندي، نام محصول، نام و آدرس كارخانه توليد كننده، شماره پروانه ساخت يا كد بهداشتي، سري ساخت، تاريخ توليد و انقضا، وزن مناسب، شرايط نگهداري تركيب و فرمول فرآورده را شامل مي شود.
از ابتداي از آغاز اجراي طرح بازرسي بهداشتي نوروزي در آذربايجان غربي، بيش از 100 تن مواد غذايي فاسد در استان كشف و معدوم شده است.
به گزارش ايرنا مواد غذايي فاسد تهديدي براي سلامتي شهروندان محسوب مي شود به گونه اي كه ممكن است بيماريهايي از جمله سرطان معده و مسموميت ها را در پي داشته باشد.
8137/2093

سرخط اخبار استان‌ها