معاون وزیرجهاد كشاورزی:اجرای 238 هزار هكتار آبیاری تحت فشار از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی است

تهران - ایرنا - معاون آب و خاك وزارت جهاد كشاورزی گفت: درقالب برنامه اقتصاد مقاومتی تاكنون 238 هزار هكتار آبیاری تحت فشار در كل كشور اجرایی شده است كه به نظر می رسد تا پایان سال مالی به 300 هزار هكتار نیز برسد.

'علیمراد اكبری' روز یكشنبه در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها كه در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است یكی از برنامه های جدی وزارت جهاد كشاورزی را توسعه روش های نوین آبیاری دانست و افزود: رویكرد دولت و وزارت جهاد كشاورزی كارایی مصرف آب و در نهایت بهره وری آب كشاورزی است.
وی اظهارداشت: طبق برنامه بایستی امسال 250 هزار هكتار آبیاری تحت فشار اجرایی می شد كه تاكنون 87 هزار هكتار آبیاری تحت فشار انجام شده و 151 هزار هكتار در حال انجام است.
وی براین باور است كه نه تنها از برنامه پیش بینی شده، عقب نیستیم بلكه اگر تخصیص های اعتباری به موقع انجام شود تا پایان سال مالی (تیرماه سال 97) این پروژه به 300 هزار هكتار برسد.
وی تصریح كرد: امسال سه هزارو 280 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده كه باید 850 میلیارد تومان آن از محل صندوق توسعه ملی و مابقی از محل بودجه عمومی دولت تامین شود.
به گفته وی، تاكنون حدود 280 میلیارد تومان آن از محل صندوق توسعه ملی و اخیرا 520 میلیارد تومان آن از محل ردیف های عمومی دولت تخصیص یافته است.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدكنندگان است.
اقتصام**9186** 6075* خبرنگار: هما همت خواه** انتشار: زهرا هجینی نژاد

سرخط اخبار اقتصاد