۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۴۱
کد خبر: 82455253
T T
۰ نفر
علوم پزشكي هرمزگان روغن و نمك غذاها را اندازه گيري مي كند

بندرعباس- ايرنا- معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان گفت نوروز امسال گروه هاي بازرسي بهداشت با استفاده از تجهيزات جديد، روغن، مقدار pH و نمك مواد غذايي تهيه شده در اماكن عمومي را اندازه گيري كرده و طبخ استاندارد يا غيراستاندارد مواد غذايي را تشخيص مي دهند.

دكتر غلامعلي جاودان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:طرح بسيج سلامت نوروزي از ابتداي اسفند آغاز مي شود و كارشناسان و بازرسان بهداشت محيط در مدت اجراي طرح بسيج سلامت نوروزي در قالب 74 گروه در خارج از ساعات اداري تا ساعت 8 شب و در برخي نقاط استان تا ساعت 12:30 شب به نظارت در حوزه هاي مواد غذايي و اماكن عمومي مي پردازند.
وي ادامه داد: اين طرح به منظور تشديد نظارت ها بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي وبا هدف حفظ و ارتقاي سطح سلامت شهروندان و مسافرين نوروزي و افزايش ايمني مواد غذايي با همكاري بازرسان بهداشت محيط در دست اجرا است.
اين مقام مسئول تصريح كرد: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده اجراي طرح بسيج سلامت نوروزي تا پايان 15 فروردين 96 ادامه دارد.
دكتر جاودان خاطرنشان كرد: با توجه به حضورمسافران در ايام نوروز در هرمزگان به ويژه بندرعباس، قشم و كيش، اجراي اين طرح به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران از اهميت ويژه اي برخوردار است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان گفت: مردم استان و مسافران نوروزي مي توانند با مشاهده هرگونه تخلف بهداشتي به صورت شبانه روزي (از 8 صبح تا 10 شب جوابگويي مستقيم و از 10 شب تا هشت صبح به صورت پيغامگير) با سامانه 190 تماس بگيرند و شكايات خود را مطرح كنند كه پس از 24 تا 48 ساعت بسته به فوريت موضوع، شكايات بررسي خواهد شد.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسيني** انتشاردهنده: هومن محمدكرمي

سرخط اخبار استان‌ها