سرپرست امور شعب بانک کشاورزی همدان گفت: استان همدان به واسطه شرایط اقلیمی و سردسیر بودن جزو آخرین استانهایی است که برداشت گندم در آن صورت می گیرد بنابراین در پرداخت مطالبات کشاورزان برخی مواقع مشکلاتی به وجود می آید.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سید سعید موسوی، سرپرست امور شعب بانک کشاورزی استان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود : سال گذشته، پنج هزار 317 میلیارد ریال تسهیلات به طرحهای اشتغالزار در استان توسط این بانک پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال 94، 10 هزار و 484 میلیارد ریال تسهیلات به 37 هزار و 33 فقره طرح اشتغالزا توسط 12 بانک پرداخت شد که 28 هزار و 921 فقره از این تعداد تسهیلات معادل 78 درصد توسط بانک کشاورزی همدان پرداخت شده است و از نظر میزان تسهیلات پرداختی 50.1 درصد از کل اعتبارات را شامل می شود.

موسوی، طرح پرورش قارچ، طرحهای گلخانه ای، مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان فرسوده با هدف کاهش مصرف انرژی، طرحهای آب و خاک و آبیاری تحت فشار با اولویت آبیاری قطره ای را جزو طرحهای اولویت دار در پرداخت تسهیلات ذکر کرد.

سرپرست امور شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت: سیاست دولت یازدهم پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به طرح های مشکل دار برای احیای این واحدها است.

موسوی یادآور شد: سال گذشته در زمینه وام ازدواج با وجود اینکه تسهیلات قرض الحسنه مصوب بانک کشاورزی 99 میلیارد ریال بود ولی 143 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شد.

وی افزود: بانک کشاورزی همدان رتبه دوم کشور را در پرداخت تسهیلات ازدواج به خود اختصاص داده و پرداخت وام 100 میلیون ریالی به زوجین نیز با کمترین مشکلی در حال اجرا است.

وی درباره جذب اعتبار از صندوق توسعه ملی توسط بانک کشاورزی اظهار کرد: 137 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت به 605 طرح در این استان پیش بینی شده بود که 147 میلیارد ریال جذب شد.

سرپرست امور شعب بانک کشاورزی استان همدان تاکید کرد: پس از سفر رئیس جمهوری به استان همدان 240 میلیارد ریال تسهیلات خارج از منابع و مصارف در بین متقاضیان توزیع شد.

موسوی یادآور شد: واگذاری املاک تملیک شده توسط بانک کشاورزی در اولویت است و در این راستا سال گذشته واگذاری 26 واحد تملیک شده به صاحبانشان صورت گرفت.

وی افزود: 200 ملک و واحد تولیدی از سالهای گذشته در تملیک بانک کشاورزی همدان بود که از سال گذشته تعیین تکلیف این واحدها با قوت در حال اجرا است بگونه ای که در پنج ماهه امسال 28 ملک به صاحبان آنها بازپس داده شد.

سرپرست امور شعب بانک کشاورزی استان همدان با ذکر اینکه بانک خواستار تملیک واحدهای دارای معوقات بانکی نیست اظهار کرد: مسئولان بانک کشاورزی بخاطر اینکه صاحبان صنایع را شریک خود می دانند اعتقادی به تملک ملکی ندارند.


وی افزود: میزان مطالبه کشاورزان 6 هزار و 700 میلیارد ریال بوده که پرداخت وجوه این افراد آغاز شده است.

وی درباره پرداخت غرامت کشاورزان اضافه کرد: میزان خسارت سالهای گذشته در مجموع بخشهای زراعت، باغات، دام، آبزیان و مراتع 93 میلیارد و 308 میلیون ریال بوده که 78 میلیارد 9 میلیون ریال پرداخت شده است.

سرپرست امور شعب بانک کشاورزی استان همدان اضافه کرد: با توجه به برنامه های فرهنگی و آموزشی صورت گرفته امسال شاهد 48 درصدی بیمه باغ و محصولهای کشاورزی در این استان هستیم.

موسوی گفت: میزان معوقات بانکی مشتریان بانک کشاورزی یک هزار و 400 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است با این وجود میزان پرداخت تسهیلات با رشد قابیل توجهی به 6 هزار و 200 میلیارد ریال رسیده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =