کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

سیل اخیر با خود 2 هزار میلیارد تومان خسارت آورد/ تب قیمت نوبرانه ها فروکش کرد

2 هزار میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف زارعت و باغبانی در اثر بارش سنگین برف، تگرگ و سیل اخیر به کشاورزان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاهش قیمت میوه های نوبرانه در سطح شهر تا خسارت 2 هزار میلیارد تومانی سیل اخیر به کشاورزان از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته گذشته است:

بازرس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: قیمت موز به سبب افزایش تعرفه نسبت به اسفند ماه سال گذشته با رشد 30 درصدی قیمت همراه بوده است.

رئیس سازمان چای گفت: با توجه به شرایط جوی پیش بینی می شود که برخی کارخانه ها از فردا برداشت خود را آغاز کنند.
مدیریت کل ستاد بحران گفت: 2 هزار میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف زراعت و باغبانی در اثر بارش سنگین برف تگرگ سرمازدگی و سیل اخیر به کشاورزان وارد شده است.

مدیر امور اراضی استان تهران گفت:براساس قانون خرد شدن اراضی زراعی و باغ ها، تفکیک اراضی به قطعات کوچک تر در قانون ممنوع است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکلی در مورد واردات گندم و شکر ندرایم اما با واردات محصولاتی که پس از ورود به کشور به جای قرار گرفتن در چرخه اقتصاد رسوب می‌شوند به شدت جلوگیری خواهیم کرد.

معاون سازمان حفظ نباتات گفت: در چندسال گذشته جمعیت یک گونه از این آفت مگس سفید در فضای شهری بالا رفته و مزاحمت های بسیاری برای مردم ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: در روزهای اخیر با توجه به اینکه پرتقال در بازار در حال اتمام است با افزایش 20 درصدی قیمت همراه بوده است.


انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار