۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۱۱
کد خبر: 82397413
T T
۰ نفر
65 هزار هكتار از اراضي شرق كرمان به سامانه نوين آبياري مجهز مي شود

كرمان - ايرنا - مجري طرح توسعه سامانه هاي نوين آبياري بخش كشاورزي گفت: بيش از 65 هزار هكتار از اراضي شرق استان كرمان به سامانه هاي نوين آبياري مجهز خواهد شد.

به گزارش ايرنا عباس زارع روز يكشنبه در سفر به شهرستان ريگان و بازديد از اجراي سامانه هاي نوين آبياري در اين شهرستان افزود: با توجه به اينكه اجراي اين سامانه ها از ضروريات مي باشد در گذشته در اين شهرستان ها در اين زمينه كم كاري شده است.
وي بيان كرد: در زمينه اعتبارات سامانه هاي نوين آبياري هيچ محدوديتي وجود ندارد و هر قدر كشاورزان استقبال كنند دولت نيز اعتبارات بلاعوض 85 درصدي را در اختيار آنها قرار خواهد داد.
مشاور وزير جهاد كشاورزي در طرح هاي نوين آبياري گفت: امسال براي اجراي سامانه هاي نوين آبياري دولت بيش از 240 ميليارد ريال اعتبار از طريق اسناد خزانه اختصاص داده است.
وي اظهار كرد: صندوق توسعه ملي نيز 500 ميليون دلار را در اختيار سازمان براي اجراي اين سامانه ها تخصيص داده است.
زارع افزود: اعتبارات تخصيص يافته در كشور براي يك ميليون و 600 هزار هكتار از اراضي كشور در نظر گرفته شده است.
وي گفت: با توجه به اينكه كشور ايران در محدوده خشك و نيمه خشك قرار دارد يكي از روش هايي كه به بهره وري، افزايش راندمان و حفظ و صيانت از آب و خاك كمك مي كند اجراي سامانه هاي نوين آبياري است.
وي بيان كرد: مسئولان نظام در چند سال گذشته توجه ويژه اي به اجراي سامانه هاي نوين آبياري دارند و اجراي پروژه آبياري تحت فشار از طرح هاي اقتصاد مقاومتي در كشور است.
تاكنون بيش از يكهزار و 800 هكتار از اراضي شهرستان ريگان به سامانه هاي نوين آبياري مجهز شده است. مركز اين شهرستان در 285 كيلومتري شرق كرمان قرار دارد.
شرق كرمان شامل شهرستان هاي بم، ريگان، فهرج و نرماشير است و باغ هاي خرما و مركبات بخش زيادي از اراضي كشاورزي اين منطقه را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: موسي ملائيان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسني
7442/3028

سرخط اخبار استان‌ها