۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۴۰
کد خبر: 82397440
T T
۰ نفر

صنعت زنبورداري در مشگين شهر توسعه مي يابد

۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۴۰
کد خبر: 82397440
صنعت زنبورداري در مشگين شهر توسعه مي يابد

اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي مشگين شهر گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده صنعت زنبورداري در اين شهرستان توسعه مي يابد.

به گزارش ايرنا ، احمد شهريار روز يكشنبه در جلسه بررسي مسائل و مشكلات مربوط به پرورش دهندگان زنبور عسل افزود: بر اساس آمارگيري مهر ماه سال 95 از زنبورستان هاي منطقه 39 هزار كندو با ميزان توليد 610 تن عسل و با ميانگين توليد 15.6 كيلو در هر كندو و با اشتغال زايي 800 نفر بصورت مستقيم و غير مستقيم در اين شهرستان وجود دارد.
وي گفت: اين شهرستان 14 هزار هكتار انواع باغ ميوه دارد كه ضرورت گرده افشاني اين سطح از باغ ها بدون توجه به ارزش و اهميت گرده افشاني زنبوران عسل معنا ندارد و ضروري است تا ميزان كندوهاي فعال در اين شهرستان زياد شود.
وي اظهار كرد: با حمايت هاي تخصصي از زنبورداران مي توان بيش از پيش ميزان توليد عسل در اين شهرستان و همچنين منافع ارزشمندي كه گرده افشاني زنبوران عسل در افزايش ميزان توليد محصولات سردرختي دارند را مديريت كرد.
او به باغداران توصيه كرد با قرار دادن كندو در باغ ميوه حداقل سه كلني به ازاي هر هكتار باغ و عدم سمپاشي بي موقع ضمن كمك به به افزايش توليد ميوه خود زنبورداري منطقه را نيز ياري كنند.
شهريار همچنين با اشاره به عملكرد و رتبه خوب توليدات كشاورزي استان در سال زراعي 95/94 بويژه در توليد گندم و دانه روغني كلزا و توليد نظام مند مواد پروتئيني از جمله گوشت مرغ تشريح كرد: براي سال زراعي 96/95 نيز تلاش مضاعف بر
توليد در تمام زيربخش ها متمركز مي شود.
تعداد كندوهاي فعال در شهرستان مشگين شهر 39 هزار كندو است كه با توجه به استعدادهاي بالقوه خدادادي و رويش انواع گياهان و شرايط بسيار مساعد براي پرورش زنبور عسل ايجاب مي كند توجه ويژه اي به اين صنعت معطوف شود.
مشگين شهر در 90 كيلومتري شمال غربي اردبيل قرار دارد.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها