معاون وزیر جهاد کشاورزی : توان بنیاد برکت برای اجرای طرح‌های کشاورزی بکارگیری شود

تسنیم نوشت ، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از توان بنیاد برکت می‌توان به منظور ایجاد طرح‌های کشاورزی و سرمایه گذاری استفاده کرد.

حسین صفایی صبح امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی نوسازی مدیریت روستاها را هدف اصلی تشکیل سازمان تعاون روستایی دانست و اظهار داشت: تشکیل تعاونی‌های روستایی، تشکیل تعاونی‌های تولیدی و تشکیل شرکت‌های سهامی زراعی از جمله مهمترین اولویت‌های کاری این سازمان است.

وی عبور از کشاورزی سنتی و رسیدن به کشاورزی مدرن را مورد تأکید قرار داد و افزود: مطابق با قانون 24 محصول زراعی و باغی در صورت تشخیص به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شد که در این استان گندم، پنبه، انار و زرشک به صورت تضمینی خریداری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را از دیگر اولویت‌های کاری وزارت جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: از توان بنیاد برکت می‌توان به منظور ایجاد طرح‌های کشاورزی و سرمایه گذاری استفاده کرد.

صفایی به جذب سرمایه گذار خارجی در این زمینه تاکید و خاطرنشان کرد: در صورت آماده بودن طرح و یا پروژه‌ای در این زمینه آمادگی کامل وجود دارد تا از ظرفیت موجود نیز به نحو مطلوب و با اولویت خراسان جنوبی، استفاده لازم صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی را مورد تأکید جدی قرار داد و افزود: در این زمینه نیز لازم است تا آموزش‌های لازم ارائه شود تا بتوان به اهداف مورد نظر در این رابطه دست یافت.

وجه‌الله خدمتگزار بیان کرد: امسال 22 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است که کمک بسیار خوبی به آنها محسوب می‌شود.

وی به خرید سایر محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و یادآورشد: پنبه، انار و زرشک نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

استاندار خراسان جنوبی تأمین آرد روستائیان و عشایر را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: طی توافقاتی که با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری صورت گرفت بالغ بر20 میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای طرح‌های اشتغالزای روستایی در اختیار استان قرار گرفته است.

خدمتگزار به تشکیل تعاونی‌های مرزنشین در استان اشاره کرد و افزود: توسعه و تجهیز این تعاونی‌ها و نیز ارائه آموزش‌های لازم به منظور فرآوری محصولات کشاورزی از مهمترین نیازهای استان در این زمینه است.

وی فرآوری محصولات کشاورزی را از دیگر موارد بسیار مهم در این زمینه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل نبود صنایع تبدیلی و فرآوری، بسیاری از محصولات به صورت خام به فروش می‌رسد و سود حاصل از این فروش بییشتر از آنچه که نصیب کشاورزان و روستائیان شود نصیب دلالان و واسطه گران خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها را مورد تأکید جدی قرار داد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله در استان و نیز کمبود نزولات آسمانی لازم است تا حداقل‌های معیشت برای این عزیزان فراهم شود تا از مهاجرت و رشد حاشیه نشینی در شهرها و بروز آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کاسته شود.

وی به سفر مقام معظم رهبری در چندین سال گذشته به استان و شهرستان نهبندان اشاره و تصریح کرد: ایشان با سفر به این منطقه بنا به فرمایشات خودشان قصد داشتند تا نظر سایر مسئولان و مقامات کشوری به این منطقه محروم و سایر مناطق همچون خراسان جنوبی معطوف کنند.

خدمتگزار به اقدامات دولت تدبیر و امید در این منطقه اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم نیز با تأسی از منویات رهبر معظم انقلاب تاکنون خدمات و اقدامات بسیار مناسبی را در این زمینه صورت داده است.

وی خراسان جنوبی را دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی به ویژه در زمینه کشاورزی و دامداری دانست و خاطرنشان کرد: با توافقی که با هیئت سرمایه گذار آلمانی صورت گرفته مقرر شد طرح توسعه وابسته به شتر با اعتبار اولیه 270 میلیارد دلار در استان اجرایی شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =