۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۳۵
کد خبر: 82456703
T T
۰ نفر
پارس آباد رتبه اول استان اردبيل در خريد تضميني محصولات كشاورزي را كسب كرد

اردبيل - ايرنا- فرماندار پارس آباد مغان گفت: امسال اين شهرستان با سه هزار و 500ميليارد ريال خريد تضميني محصولات زراعي رتبه اول استان اردبيل را در اين زمينه كسب كرد.

به گزارش ايرنا اكبر صمدي روز چهارشنبه در جلسه كارگروه آب و كشاورزي پارس آباد افزود: براساس برآورده هاي صورت گرفته در سال زراعي جاري 16هزار ميليارد ريال به گندم كاران و چهار هزار و 720ميليارد ريال به چغندركاران اين شهرستان بر اثر حوادث و بلاياي طبيعي خسارت وارد شده است.
وي ادامه داد: تاكنون هشت ميليارد ريال غرامت به كشاورزان اين شهرستان پرداخت شده و پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري تمامي خسارات پرداخت شود.
وي با اشاره به قابليت ها، ظرفيت ها و منابع طبيعي و خدادادي اين شهرستان در حوزه آب و خاك اظهار كرد: بيشترين وقت كاري اعضاي كارگروه آب ، كشاورزي و منابع طبيعي منطقه صرف رفع مشكلات كشاورزي و منبع آبي مي شود.
وي ادامه داد: ما در كنار توسعه و رونق اين بخش مهم در منطقه بايد موضوعات حوادث قهري و بلاياي طبيعي و نيز پرداخت خسارات وارده به كشاورزان را مد نظر قرار داده و براي نهادينه شدن فرهنگ بيمه محصولات كشاورزي و دامي بيش از پيش تلاش كنيم.
وي با بيان اينكه نحوه عملكرد صندوق بيمه محصولات كشاورزي و جبران به موقع عرامت كشاورزان و توليد كنندگان ، بزرگترين و بهترين تبليغ براي اين صندوق محسوب مي شود، گفت: صندوق بيمه محصولات كشاورزي و دامي بايد بدون تعلل و به صورت سهل و سريع خسارات و غرامت محصولات تحت پوشش را بپردازد.
وي از زير كشت رفتن بيش از 70 هزار هكتار زمين زراعي در شهرستان پارس آباد خبر داد و افزود: براي رعايت الگوي كشت 50 درصد آن به صورت پائيزه و 50 درصد نيز به كشت بهاره اخصاص يافته و بيش از چهار هزار و500تن كود مورد نياز ذخيره سازي شده است .
وي از تكميل طرح ملي پمپاژ دشت فتحعلي مغان خبر داد و گفت: ناحيه دوم عمراني طرح پاياب خدا آفرين با جديت و شتاب بيشتري در حال انجام است.
پارس آباد مغان در 230 كيلومتري شمال اردبيل و در مناطق مرزي با جمهوري آذربايجان واقع است.
خبرنگار:اسدالله فولادي**انتشاردهنده:عارف شيرزاد
7121/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها