۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴
کد خبر: 82788091
T T
۰ نفر
صيد بيش از يك هزار تن ماهي گرمابي در استان ايلام

ايلام - ايرنا - مدير شيلات و آبزيان سازمان جهاد كشاورزي ايلام گفت: افزون بر يك هزار تن انواع ماهيان گرمابي از ابتداي سال جاري تاكنون از مزارع پرورش ماهي اين استان صيد و روانه بازارهاي مصرف ايلام و ساير استان هاي همجوار شده است.

رضا سليماني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين مقدار ماهي كه بيشتر از نوع كپور و امور بوده اند ، با پايان فصل پاييز و كاهش دماي هوا و همچنين اتمام دوره پرورش ماهيان گرمابي صيد شده اند.
وي افزود: اين مقدار ماهي صيد شده با رها سازي بيش از يك ميليون قطعه بچه ماهي در آغاز فصل پرورش، در مزارع استان توليد شده اند.
سليماني گفت: ماهي هاي توليد شده در 11 مزرعه منفرد ، 105 باب استخر 2 منظوره و 70 واحد قفس در درياچه سدهاي سيمره و دويرج استحصال شده اند.
مدير شيلات و آبزيان استان ايلام يادآور شد: ماهي هاي گرمابي در مزارع مختلفي با مجموع وسعت 125 هكتار پرورش يافته اند.
وي پيش بيني كرد: سال آينده و با گسترش فعاليت پرورش ماهي در قفس و توسعه اين طرح مقدار ماهي هاي توليد شده در استان ايلام به بيش از يك هزار و 500 تن برسد.
به گزارش ايرنا، سرانه مصرف ماهي در استان ايلام 6 كيلو و 500 گرم و سرانه مصرف ماهي در كشور 9 كيلوگرم است كه با فرهنگ سازي و تبليغات بيشتر با همكاري رسانه ها به ويژه صدا و سيما مي توان سرانه مصرف خانوارهاي ايلامي را افزايش داد.
مردم استان به دليل استفاده از گوشت قرمز كمتر گوشت سفيد و ماهي استفاده مي كنند كه با آگاهي و اطلاع رساني در خصوص مزاياي گوشت سفيد از جمله ماهي، مي توان كم كم ذائقه آنان را به سمت مصرف اين مواد غذايي با ارزش تغيير داد.
خبرنگار: زهرا موسوي ** انتشار دهنده: حسن كهزاديان
7172/6119

سرخط اخبار استان‌ها