۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82622876
T T
۰ نفر
ظرفيت توليد شير در قزوين به يك ميليون تن در سال ارتقا مي يابد

قزوين-ايرنا-رئيس سازمان جهاد كشاورزي قزوين با بيان ايتكه هم اكنون روزانه يك هزار و 700تن شير در استان استحصال مي شود، گفت: ميزان توليد اين محصول در قزوين تا چهارسال آينده ساليانه به يك ميليون تن ارتقا مي يابد.

به گزارش ايرنا، علي اكبر متقي فر روز يكشنبه در جريان بازديد استاندار قزوين از شركت كشاورزي و دامپروي مگسال در شهرستان آبيك گفت: توجه به بخش كشاورزي از برنامه هاي راهبردي اقتصاد مقاومتي است و به عنوان يك حوزه مهم و موثر در بخش توليد و اشتغال در استان پيگيري مي شود.
وي ادامه داد:با توجه به برنامه ارتقاي توليد شير در استان تا سال 1400 به توسعه صنايع تبديلي اين محصول مهم نيازمند هستيم كه نويد بخش افزايش اشتغال و توليد در جاي جاي استان قزوين است.
متقي فر ادامه داد: در سال جاري افزايش صادرات غيرنفتي استان به يك ميليارد دلار هدفگذاري شده است كه اميدواريم با اتكا بر ظرفيت هاي مرتبط با كشاورزي استان از قبيل مرغ و تخم مرغ،شير و فرآورده هاي لبني،صيفي جات و كشمش و انگور بتوانيم در تحقق اين هدف گام برداريم.
وي با بيان اينكه حفظ منابع آب و خاك را در كنار افزايش توليد دنبال مي كنيم،افزود:با توجه به اين مهم در سال گذشته جهشي در اجراي سامانه هاي نوين آبياري در استان اتفاق افتاد و 26هزار هكتار آبياري تحت فشار به همت استاندار و مسئولان جهاد كشاورزي در سطح اراضي زير كشت استان به مرحله اجرا درآمد و 20 هزار هكتار ديگر نيز در سال جاري محقق خواهد شد.
وي با اشاره به ضرورت توسعه گلخانه ها، افزود: هم اكنون در كشورهاي پيشرفته توليدات كشاورزي در فضاهاي بسته و گلخانه ها صورت مي گيرد و با توجه به اين مهم احداث شهرك گلخانه اي استان قزوين در اراضي ملي استان ميان شهرستان هاي تاكستان و بوئين زهرا آغاز شده است.
وي همچنين با اشاره به خريد تضميني گندم در استان گفت: در هفته گذشته خريد تضميني گندم از 210 هزار تن در 31 مركز خريد فراتر رفت و در بازه زماني 40 روزه خريد گندم هيچ گونه گزارشي از تجمع و ازدحام ماشين هاي كشاورزان براي تحويل گندم دريافت نشد.
وي ادامه داد:860 ميليارد ريال بهاي گندم كشاورزان تا هفته گذشته پرداخته شده و مابقي ديون آنها نيز تا پايان شهريورماه پرداخت خواهد شد.
متقي فر افزود: در حوزه بذر سال آينده نيز حدود 9 هزار تن گندم بذري در استان خريداري شده كه نگراني ما را در اين خصوص براي سال بعد مرتفع خواهد ساخت.
وي با بيان اينكه در دانه هاي روغني به شدت به كشورهاي خارجي وابسته هستيم،افزود: برنامه توسعه كشت دانه هاي روغني در استان ابلاغ شد و در نتيجه هشت هزار هكتار از اراضي استان به زير كشت اين محصول رفت و اميدواريم طي برنامه 10 ساله مانند گندم و ساير محصولات در اين زمينه نيز به خودكفايي برسيم.
6101*3013
خبرنگار:هادي درزي رامندي**انتشار دهنده: رضا اولادي

سرخط اخبار استان‌ها