Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد:

صادرات و بازرگانی در بخش کشاورزی پس از برجام با جدیت بیشتری دنبال می‌شود/ سهم 10 درصدی خراسان رضوی در صادرات دام و طیور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: توسعه بازرگانی بخش کشاورزی باید از دیدگاه اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد و شرط آن ایجاد تحول و نگاه توأم با اعتماد به تشکل های غیر دولتی و تأمین سرمایه برای آنها است.

صادرات و بازرگانی در بخش کشاورزی پس از برجام با جدیت بیشتری دنبال می‌شود/ سهم 10 درصدی خراسان رضوی در صادرات دام و طیور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در همایش راهکارهای توسعه صادرات محصولات دامی گفت: صادرات و بازرگانی در بخش کشاورزی از ابتدای سال 95 پس از رفع تحریم ها با جدیت بیشتری دنبال شده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی، مجتبی مزروعی در همایش سلسله راهکارهای توسعه صادرات محصولات دامی گفت: امر توسعه بازرگانی بخش کشاورزی باید از دیدگاه اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد و شرط آن ایجاد تحول و نگاه توأم با اعتماد به تشکل های غیر دولتی و تأمین سرمایه برای آنها است .

وی توسعه صادرات را اولویت نخست بخش کشاورزی استان دانست و یادآور شد: بالا بودن هزینه های تولید در کشور از موانع صادرات است، به طوری که نرخ تولید شیر، گوشت و مرغ در ایران از بسیاری کشورها بالاتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه مسئله بازرگانی صرفاً به بحث صادرات محدود
نمی شود، خاطر نشان ساخت: باید برای مازاد تولید محصولاتی مانند شیر به رغم کمبود مصرف شیر در جامعه، از طریق ایجاد بازارهای محلی و زنجیره های مستقیم از تولید به مصرف، برای بازاریابی اقدام کرد.

سرپرست مدیریت مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: صادرات محصولات کشاورزی 35 درصد از صادرات کل استان را شامل می شود و از این میزان سهم صادرات دام و طیور 10 درصد است.

سید حمید رضا جوادی ازمواردی چون حضور فعال در نمایشگاه های خارجی، پذیرش و اعزام هیأت تجاری به صورت مستمر و تدوین سند توسعه صادرات کشاورزی را مهمترین اقدامات جاری در زمینه صادرات اعلام کرد.

وی همچنین تأسیس شرکت هلدینگ مدیریت صادرات کشاورزی خراسان رضوی را از دیگر اقدامات جاری در زمینه صادرات برشمرد که درمرحله عضوگیری است.

گفتنی است همایش سلسله راهکارهای توسعه صادرات محصولات دامی با حضور مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی، سرپرست مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در محل سالن پیام مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید